2023. október 14., szombat

Van elefántfüled ???

...mert nekem van...és csak most - majd húsz évvel (!) hozzám érkezése után tudtam meg róla (szinte) mindent....Legyek őszinte ? Még a nevét is....

Az úgy volt.....  Amikor 2004-ben, 40 év egy helyen töltött munkaviszony után nyugdíjba mentem, volt azért egy kis búcsúztató...Úgy emlékszem, hogy még ez évben a volt osztályom néhány dolgozója a lakásomba is ellátogatott, és akkor .. tehát húsz éve! kaptam egy cserép virágot... Lehet hogy mondták a nevét amikor kaptam, de már régesrég elfelejtettem. Nálam a virágok sokáig élnek...Ő is... Volt, amikor olyan csúf volt, hogy majdnem kidobtam, aztán valahogy "magához tért" - és akkor megkegyelmeztem neki...
Szóval éldegéltünk egymás mellett békességben, évtizedeken át. És most - bár nem először - virágot hozott. Ma épp volt egy ráérős délutánom, amikor eszembe jutott, hogy meg kellene már végre néznem, mi is ennek a virágnak a rendes neve. Nos kérem "elefántfül"-nek (Alocasia) hívják.

Ha valakit esetleg érdekelnek a részletek, itt egy nagyon jó leírás olvasható róla:
https://kertszepites.com/elefantful-alocasia-x-amazonica/

Ez pedig az én elefántfülem:






Ez nem azt jelenti, hogy a virág ki-be csukódik, hanem tegnapelőtt este még nem nyílt ki egészen, tegnap reggelre viszont már igen...


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, én sem ismertem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem itt nálunk nem túlzottan ismert. Nem láttam pl. virágboltban, se kertészetben....

      Törlés
  2. Szép, mutatós növény, láttam már ilyet, de a nevét én sem tudtam. És a szép virágját én sem láttam még.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj, csak megszokás kérdése, hogy nem mindig ilyen szép. Ha éppen "nincs kedve" - akkor egyetlen levél sincs rajta...Én is akkor akartam kidobni - s milyen jó, hogy nem tettem...

      Törlés
  3. Az elmúlt évben kaptam ilyen növényt de ezt az elnevezését nem ismertem csak (Alokázia) néven. Remélem hogy majd én is megcsodálhatom egyszer a virágait is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legyél vele nagyon türelmes, és ha eldobná a leveleit, akkor se selejtezd, mert újjáéled és biztos fog hozni virágot is !

      Törlés