2010. március 16., kedd

Olvasnivalók délutánra

Nézd csak mit találtam:    NASA klíma-időgép
Cikk itt: http://www.origo.hu/tudomany/20100316-klimavaltozas-interaktiv-szimulacio-a-nasatol.html
A lényeg, a térkép itt (is):
http://climate.nasa.gov/ClimateTimeMachine/climateTimeMachine.cfm
Ezen az oldalon a „csuszka” segítségével évekre visszamenőleg láthatod a sarki jég, az óceánok vízszintjének, a szennyezőanyag kibocsátásnak és ami a legmegdöbbentőbb, a Föld felmelegedésnek a változását. (Kép is : origo.hu)
Hát, ami azt illeti, elég félelmetes...
********************                         ********************

Bosszankodás egy tűz kapcsán...

Bent jártam kora délután a városban. A vásárcsarnoktól a Jókai tér felé, a Fordan mögötti kis köz közön mentem át – nevét nem tudom - s láttam, ég egy nagy kuka. Az emberek a világ legtermészetesebb módján – de tényleg, mintha mi sem történt volna – mennek el mellette. A Fordan aljában van egy kis iroda, ahol ha jól tudom ebédet lehet előfizetni. Mivel nem volt nálam a mobil, be akartam menni ide, kérni, hogy hívják a tűzoltókat.

Az ajtóban állt cigizve egy bamba képű nő, akinek mondom, mit szeretnék. Úgy nézett rám, mint aki  marslakót lát, s meg se szólalt. Hallom, belülről szól valaki: Mit akarnak ? Beljebb nyomtam az ajtót, egy kis irodában egy hasonló ködös tekintetű nőszemély ült. Mondom, hívja már legyen szíves a tűzoltókat, mert ég egy nagy kuka. Első válasz: Nem a miénk. Második válasz: Jó majd hívom. Én: De most kellene hívni, nem holnap, mert leég ez a vacak. Jól van, majd hívom – ismétli meg totál közönyös arccal és meg se mozdul.
Nem tudtam mást mondani (de ennyit muszáj volt): Asszonyom kívánom égjen le a maga háza, s legyen olyan szomszédja, mint Ön.
Átmentem a szemben lévő tízemeletesbe, és felcsöngettem valakit kaputelefonon. Az illető mondta, hogy azonnal szól a tűzoltóknak. Én egy picit még tébláboltam ott, aztán indultam tovább. Láttam, hogy a ház mögötti kis parkban ott piál és röhög néhány fiatalember. Nem tartom kizártnak azt se, hogy az ő jópofa kis heccük volt a tűzgyújtás.
Alig értem a köz végére, már jöttek is szirénázva a tűzoltók – ami azt jelenti, hogy még előttem mégis csak volt valaki, aki riasztotta őket, mert ahhoz, hogy a város szélén lévő telepükről beérjenek, még rohamtempóban is kell 10 perc.
Ezt csak azért írtam ide be, mert rettentően fel tud ingerelni az emberek közönye. Ami nem az övék, az nem számít, az nem érdekes, az nem fontos….



*******************                         *******************

Végül megmutatok még egy képet, vasárnap délután készült, kedvenc helyemen, a Hegyalja utcában. Én tudom, hogy nem tökéletes, de most valahogy épp a tökéletlensége miatt tetszik nagyon. A rossz fényviszonyok miatt szemcsés a kép, mégis épp ez ad neki - szerintem - valami különös hangulatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése