2011. április 11., hétfő

Élesztő (Emberek ! Ébresztő! Vagy már késő ?)

Nem akarom magam nagyon felbosszantani, megpróbálom csak a tényeket közölni. 


Érdekes módon egy napra esett, hogy vennem kellett élesztőt – amit örök idők óta a Pennyben vásárolok, mert az a sárga csomagolású, budafoki ott a legolcsóbb – ám most ez a fajta nem volt. Kényszerűségből levettem az új terméket, amiről azonnal láttam, hogy ez nem 5 dekás, (4,2 dk) na ja és az ára sem annyi, mint a régi volt. Mivel ott pakolt egy eladó mellettem, megkérdeztem, hogy nincs-e valahol elrejtve másik „rendes” élesztő ? A válasz az volt, hogy nincs és az már nem is lesz.
Nos ugyanezen a napon délután kaptam egy E-mailt, (lásd alább) és kicsit utánanéztem a dolgoknak, többek között itt is:  http://www.magyar-termekek.hu

Gondoltam én, hogy valahogy így állunk, na de ennyire….hogy még a Horváth Rozi is el…k..ult…
Hát sír a szívem….

Sió (a német Eckes-Granini csoport tulajdona)
Sága (angol tulajdon)
Globus konzervek (a cseh Hamé illetve a francia Bonduelle tulajdona)
Globus ételízesítők (az angol, illetve holland Unilever tulajdona)
Győri (az amerikai Kraft Foods vállalatcsoport tulajdona)
Piros Pöttyös (a holland Friesland tulajdona)
Boci csoki (a svájci Nestlé tulajdona és Csehországban készül!)
Horváth Rozi (az osztrák Salinen tulajdona)
Kalifa (arab tulajdon)
Vénusz (a francia Bunge csoport tulajdona)
Milli Tej (a holland Friesland tulajdona)
Pannontej (a francia Bongrain Csoport tulajdona)
Medve, Karaván, Bakony és Tihany (Bongrain Csoport)
Theodora (a svájci Nestlé tulajdona)
Törley, Hungária, Walton pezsgők (a német Henkell tulajdona)
BB bor és pezsgő (Henkell)
Delikát8 (Unilever)
Kotányi (az osztrák Kotányi GmbH tulajdona, a gyártás is Ausztriában zajlik)
Baba (az Unilever tulajdona, Csehországban és Lengyelországban készül)
Tomi (Henkel)
Amodent (Unilever)
Koronás Cukor (az osztrák Agrana tulajdona, de a termékek egy része itt készül)
Kaiser (a szlovák Penta csoport tulajdona)
Debreceni, Csaba Hús, Szole Meat (Penta csoport)
Sport (szelet), Kapucíner, Piros Mogyorós (az amerikai Kraft Foods tulajdona)

Ezek a márkák nem csak hogy külföldi kézben vannak, de a tulajdonosaik nagy többsége - néhánynál jeleztük is - nem itthon, hanem külhonban állítja, állítatja elő termékeit.
És még biztos jó pár kimaradt...

9 megjegyzés:

  1. (kedd)
    Személyes érintettség okán ? ... mivel igen gyakran (?) eszem élesztőt is,- ( csak úgy, natúr... bár a hatásait itt nem részletezném) - most indulok kis boltomba...és pontosítom, - hátha itt még nagyobb darabot kaphatsz ! :-)
    (Fokhagyma ugyan 1990 Ft/kg-ra emelkedett, de az egy más téma ! )
    maradjatok a PC közelében... vagy ellenkezőleg ! :-)
    ?ás : (ismétlés) -bár nem hinném,hogy a legilletékesebb olvasná ! (?) ismételten közlö,,- nem kérnék mostanában pálpusztai sajtot ! - és még lenne 2-3...n számú tippem, amit nem kérnék kies lakásunkba behozni!
    Mert egyszerűen nem vagyok hajlandó megenni !
    na, ennyit.
    Mingyá' jövök...
    ************************************

    VálaszTörlés
  2. "Megtértem!" - vettem egy BUDAFOK (1879) 50 g. élesztőt - gyártja : Lessafire Magyarország Kft. (Bp.)- ára 55 Ft - szav.idő:24.04.2011. Ellenőrzős ,érést elvégeztükm- (digitális mérlegen) valóban kb. 51-52 g
    **********************************
    Kissé elbeszélgettünk... pl. arról, hogy van pl. Dr.Oetker Instant Élesztő... netto tömege 78 g - (ára 100 Ft)- ami (idézem) " Elegendő 500 g liszthez, megfelel 25 g friss élesztőnek! ) stb. - talán az/ez a nagyobb "becsapás" ?- ill. nem tudom. Igaz : szav.idő : 04.2012. hát, ennyit az élesztő témához.
    @Aranyosf. - ha erre járnál- kies lakókörzetem,- itt van a "retro" élesztőből ! Bocs'- de ezt most megettem. :-)
    **********************************

    VálaszTörlés
  3. (3.) Na, nem ! - nem fogom az ajánlott mellékleteket végig böngészni!- (aki csak egy kicsit is "újságolvasó"- tudhatja napjaink nagy vitáját,- mi is a "magyar termék!"- vagy ellenkezőleg. Nyíltan és őszintém : én - a magam részéről - totálisan lesz**om!ˇ- Bocs" - inkább az bánt most,hogy az 1-2 hozzászólásomban sok hibát vétettem. De nem javítgatom !

    Má' megint megbántam, hogy kb. 09 órakor nem tartottam egy - OFF-ot !- :-)
    Csak egy tipp: [ a "kockasajt" ugyebár - háromszög alakú,- stb. de néha nézzétek meg, a súlyát is ! - nem csak "rinyálni", hogy "jaj de vékony"... mert (lehet) hogy a súlya rajta van a dobozon!] - Francba !- megint jött reklámújság,- oszt" elfelejtettem leméretni a boltban... :-)
    Na, pusz ! ' mindenkinek! :-)
    **********************************
    Magánügy : ma-holnap -... kényszeredetten megeszem azokat az ételeket (ne soroljam) amiket volt barátnőm megvett,- vakuum-ba (?) csomagolt kiszerelésben.
    Ne akarjátok, hogy felsoroljam... sőt ! -vagy mindezt, amit MA leírtam, le is fotózzam !

    :-) :-)

    VálaszTörlés
  4. " Ha már elpusztul a világ , legyen a sírjára virág "

    Mikor megírta már JA.
    De virágot is csak piacon a néniknél, mert a bóti az Holland vagy Thai !

    VálaszTörlés
  5. ?ajd kifelejtettem... ( de tényleg senkit nem akarnék megbántani) - valahogy mindig "nehezen viseltem", ha "vagdalkozunk a vakvilágba!" -
    Bár... (valahogy - anno- tetszett- és még ma is...) ha egy "nő" állította azt, hogy a másik "elk***ult !" - valahogy (?) - engem azonnal "érdekelni kezdett"... de ez egy más történet ! :-) :-)
    [ Lásd régebbi "gondolataimat"... zingi-zongoráznak.-... hajnal akar lenni... és a kedvelt nótámat ! Czinderi utca) ] -

    VálaszTörlés
  6. Bocs"- tipp: @múltmentőnek van ma (?) írása a költészet napjáról.
    Keressétek öntevékenyen.
    Bocs" de nekem nincs időm linkeket beírogatni.

    VálaszTörlés
  7. Elég ritkán főzök magamnak, sütni pedig egyáltalán nem tudok. Arra viszont már rájöttem, hogy a margarin totál műanyag.Tegnap pedig a vajkrémben kellett csalódnom. Zsiradék helyett belekevertem a forró, tűzön lévő ételbe, és láss csodát: nem olvadt el. Ezek szerint felfedezték a hőre nem lágyuló vajat: Spar Natúr vajkrém. Most olvastam az összetevőket:pasztőrözött, homogénezett tejszín (?), vaj 24%, tejpor, módosított kukoricakeményítő, kukoricakeményítő, stabilizátorok: E-466, guar gumi, xantán gumi, étkezési só, vajkultúra. Kicsit hányingerem van.

    VálaszTörlés
  8. (8.) kedd reggel -
    Bár kedvelt mondásom, hogy "olvassatok sokat!" - az azért szerencsés, hogy ezt nem nagyon alkalmazom pl. élelmiszerek esetében. (?) - Amúgy is nagyító is kell(ene) hozzá... ill. ha megtörténik (néha...) akkor "amerre állok, mindent (ki)dobálok!"...és valahogy az sem jó. (?)
    Üzenet @Aranyosf.-nak :
    ha a mai blogodba NEM én "piszkálnék bele" elsőként... csak semmi idegeskedés /aggódás !
    Ha időm úgy engedi, majd "jelentkezem!" -
    Más : Savanyúcukor,- mindkét (!) Mindentud.Egyetem (2.ea) elaludtam! Téma volt : "az alvás"- hát, ez nálam bejött ! ...

    VálaszTörlés
  9. Sajnos én is ezt tapasztaltam halászlé kockában. A szegedi halászlé kockán az volt, hogy Made in Poland. Erre reagálva választottam a Magyaros halászlé kockát. Otthon aztán kiderült, hogy azt meg Szlovákiában gyártották. Így legyen az ember tudatos vásárló :-(

    VálaszTörlés