2011. szeptember 30., péntek

Megrövidítenek mindenütt…

Adhattam volna azt a címet is mai morgásomnak, hogy „Átvernek mindenütt”…  Egész biztos vagyok, ha most elgondolkodsz, számtalan, az én példáimhoz  hasonló esetet  tudsz felsorolni.

A napokban valahogy feltűnt, hogy az a dörzsi, (amit egyébként hetente cserélek), mostanában már  két intenzívebb súrolás után „elvékonyodik”. Az az érzésem, hogy régebben a dörzsi-anyag is erősebb volt, ill. a szivacsra felragasztott réteg is vastagabb.
De nézz bele egy súrolóporos, vagy hintőporos dobozba ! A doboz mondjuk 15 cm. magas, de csak félig van porral. Mi ez, ha nem átverés ? Igaz, persze rá van írva a dobozra a töltőanyag súlya, de a szemedet azért becsapják….Egy okosember azt mondta nekem, azért van félig, mert ha tele lenne, nem lehetne belőle a port kirázni. Ez hülyeség. Kipróbáltam….
És milyen a WC papír meg a papír zsebkendő minősége ? Hadd ne részletezzem…
A kis kukazsák  alig képes megtartani a szemetes-edénybe való anyagot, mert felemeled, s mire a nagy kukához érsz vele, már el is szakadt. Az ásványvizes üveg hovatovább olyan vékony, hogy csak két kézzel fogva lehet tölteni belőle, ellenkező esetben összecsuklik és félreöntöd a vizet.
Számtalan árunál a csomagolás mérete megmarad, miközben az áru súlya csökken. Biztos találkoztatok már ilyennel...

Hirtelenjében ezek jutottak eszembe, de nyilván, ha erőltetném kicsit az agyamat, lenne még számtalan példa. És  kérném, ne mondja most senki azt, hogy mindez az ésszerű takarékosság jegyében történik – mert nem igaz. Mert meggyőződésem, hogy mindez a haszonlesés, a nyereség növelése érdekében történik !
Tele a puttonyom az egésszel. Az  a kár, hogy eléggé elrontottak már minket/engem. A Nagymamámnak nem voltak ilyesféle panaszai, mert nem használt ilyen dolgokat. Mégis csak vissza kellene vonulni valahová, el, messze el az ekképp „civilizált” világtól/ból.

Én csak azt nem értem, miért is vagyunk ilyenek, miért tűrjük állandó, mindennapos átveréseinket szó nélkül ??

Igaz, és most, hogy én ezzel itt foglalkozom, az min változtat ? Semmin….
Aprócska „gőz-kieresztés”  nem több.

5 megjegyzés:

  1. Na, ha neked "ennyivel" sikerült a "gőzt leereszteni"- akkor jó neked !
    (mellesleg több dologhoz (árú) hozzászólni nem tudok!- bár a napokban nagy sikerem volt (kis boltban) amikor bedobtam a témát, hogy finom (folyami) honokkal mosogatok... ill. épp' egy "újfajta" mosogatószivacsot vettem- (ami állítólag kevésbé "büdösödik"- stb.)
    Bizonyos ideig... meglévő flakonokat/dobozokat (?) - után töltjük ! - Sértődés ne essék, több dolog esetében tán' nem a legolcsóbbat kell(ene) megvenni,- (p.zsebkendő/WC papír) - ill. nem biztos, hogy a "múlt visszaidézése" annyira helyes lenne ! (?) - Gondolom Nagymamádnak még fémből (vaslemez?) volt a VIM-es doboza...
    egyebeket most ne idézzek fel.
    Vékony palackok,zacskók /zsákok ?... hát "gondoljad hozzá," hogy annyival kevesebb műanyag szennyezi a Földet... (...) de ne bonyolítsam !

    VálaszTörlés
  2. ( Számtalanszor megírt témám, hogy (boltban tojást - tálcáról- árulni, hogy lenne szabad.) Hogy kenyeret elvágni boltban,- (pl.késsel)- nem lenne szabad... aztán, ha mégis elvágják ( 8 éve "nézem" reggelente...) ugyan má' mérjék le ! ha már olyan mérlegük van, hogy pl. a csomagolóanyag súlyát levonja , ha pl. felvágottat vagy sajtot vásárolsz... "lehúzzák-e" a felvágott-félék héját ?-vagy sem... és azzal a késsel vágja-e a sajtot, amivel a disznósajtot ? - na, ne soroljam ! :-) Persze, könnyű azt mondani, hogy "birkák vagyunk?"... bizonyára !
    na, nem akarnék én több "tippet" adni - senkinek sem ! - itt a "hétvége!" - (kertész rovat ! ) -és egyéb mellékletek...
    (és szót sem egyéb - friss- hírekről...)
    Akinek meg tv. antennát kell "átállítania" MA.... ne duzzogjon ! :-)

    VálaszTörlés
  3. nem nagyon van kedvem a túl hosszú linket beírni, bocs' - esetleg egy cikk címe :
    Felháborító! A magyarországi hipermarketbe jó a silány is ? (Google) - Ismerjem el, pl. mosószer,(folyékony)-öblítő és mosogatószer esetében magam is érzem a túl erős "illatot"... de ne soroljam - a többit.
    (savanyúcukor... nem váltottam ki a 3 havi gyógyszarokat... holnap meg má' késő...) (Ja !- hacsak olcsóbb nem lesz...) :-) :-)

    VálaszTörlés
  4. Én is naponta bosszankodom ezeken! A szemeteszsák, ahogy kiveszem a vödörből már kilyukad, vagy ha csoda történne, közvetlen a kuka előtt mondja fel a szolgálatot és szedegethetem!:(
    Mai példa: nézd meg az üveges sűrített paradicsomot, hogy már egy lötty van benne, nem a régi, kanalazható, masszív sűrítmény! Csak az Aranyfácán konzerv maradt még! igazi.
    Írhatnék ezer példát, de te is tudod...

    VálaszTörlés
  5. Ma már meg nem mondom, hogy hány éve volt a történet, hogy az aranyfácán logót ne kaphassa meg a külföldi vevő, ill. úgy tudom, hogy az Aranyfácán Hatvanban van ?- Vannak honlapok a neten,- aztán akinek sok az ideje,-ám nézze meg.
    [Anno írtam,- a "botrány" idején,- eltettem egy kis doboz paradicsom konzervet- (8 aranyfácán logóval) aztán vagy 3-4... év után felpúposodott,- és ne bonyolítsam !- minden trutyis lett ! OK!- ( jóval a szavatosság lejárta után)
    Más : (írtam régebben) - (tv.-ben volt a film) - mi mindennel "ízesítik" pl. a paradicsomitalt... és az utcán volt "vakteszt!"- melyik az ízletesebb ?- és a legtöbben arra mondták, hogy az a jobb : aminek alig volt köze az igaz paradicsomhoz ! - hát, így valahogy.

    VálaszTörlés