2020. május 26., kedd

si-hu-hu


Még mindig azt hiszitek, hogy Európában van Magyarország ?







Kép:


17 megjegyzés:

  1. Döbbenet!!!!!!!!! Még a napi 2 db vonatból is elvennének egyet Komlón, és másutt is. Ha ezek a vonalak fennmaradnak, napi 1-2 vonattal, többe fog kerülni a pályafenntartás, mint amit az egész hozhat, plusz még vonatpótlók is járnának. Ami egészen döbbenetes, hogy a Pécs - Barcs - Nagykanizsa - Szombathely vonalon a napi 4 országos vonatpár kettőre csökkenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó lenne, ha írna kommentet ide valaki, aki megérti ezt az egész őrületet, ami itt most kezdődik...vagy már folytatódik ?

      Törlés
  2. Valószínűleg nem éri meg párhuzamosan üzemeltetni a vonat- és buszközlekedést. Talán a kihasználtsága is alacsonyabb bizonyos vonalaknak. Megnéztem, pl a Pécs - Szombathely vonalon ugyanannyi ideig megy a busz, és olcsóbb is. Németországgal szerintem kár hasonlítani. Egész más a helyzet itt, mint ott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már megbocsáss, de hol van a busz "komfortfokozata" a vonathoz képest - főképp egy hosszabb úton ? Még ha véletlenül van is rajta (a buszon) WC - tilos használni ! Hát annak, aki kibírja órákig, annak jó, annak, aki meg nem, az ne utazzon.
      Micsoda különbség buszon vagy vonaton utazni ! Próbálj másfél órás ülés után felállni és sétálni a buszban...
      Szóval a busz nem vonat. Kétségtelen, elvisz Pécsről Szombathelyre... de mást nem tud.
      Abban igazad van, hogy ezt a nyomorék országot nem szabad a németekhez viszonyítani. Soha még csak a lábnyomába se fogunk érni. De hát mitől is ??? És nem csak azért mert kisebbek vagyunk....

      Törlés
  3. Párhuzamosan persze, hogy nem éri meg, de miért mindig a vonat szűnik meg, és a busz marad helyette???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom rá a választ - de valahol valami rossz irányba fordult/indult - és nem tudom van-e, lesz-e visszaút ? De hát nem lepne meg, ha emögött is bizonyos anyagi érdekek húzódnának meg, mint általában minden mögött Magyarországon.

      Törlés
    2. Mert olcsóbb a busz.

      Törlés
  4. Az attól függ,hogy melyik Németország nyomába nem érünk?
    Én többször mentem Berlinbe kocsival a kelet-német részen keresztül.
    Nálunk különb utak voltak,mint ott az autópálya.Igaz,jelezték a rossz utat,a kátyúkat,de ezt kilométerenként,mint nálunk a vadveszélyt.Hajtani nem lehetett.Szerintem a háború után megállt az élet a komcsi oldalon...Aztán az egyesülés után a nyugatiak gondja lett a felzárkóztatás...
    Ja!Jut eszembe!Mentem vonattal is Berlinbe egyszer.Éjszaka.A szlovákoknál bejött a vagonba egy férfi és lefeküdt egy dupla ülésre a másik oldalon egy irányban velem.Halálfélelmem volt,bevallom őszintén.Olyan durván szitkozódott a magyarokra-hiszen tudta,honnan jött a vonat-hogy attól féltem,kihajít a vonatból.Csak ketten voltunk abban a vagonban.Soha nem merném azt az utat megismételni!
    Na,ilyen utak vezettek Berlinbe!Igaz,repülővel még nem mentem oda...
    Lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én akkor éreztem félelmet, amikor a honfitársaim a helyiekre tettek durva és nagyon gonosz megjegyzéseket.
      PZs

      Törlés
    2. Elhiszem!A szlovák férfi gyűlölködését is megértettem,mert emlékszem,amikor 68-ban magyar katonák sorakoztak fel orosz parancsra,hogy minden áron megakadályozzák a rendszer megbuktatását náluk.A magyar is képes volt a testvérét is falhoz állíttatni,ha...Persze,az ilyen jellemtelenek vannak kevesebben.
      Most is olyan gyűlölködés folyik nálunk,hogy hihetetlen!Elég csak nem egyet érteni a politikájukkal,már nem is vagy ember.Öreg vagyok,sok mindent megértem.Azt hittem,rosszabb már nem jöhet.Isten mentsen,hogy a régi világ visszajöjjön!
      Lélekajtós

      Törlés
  5. Jaj, elfelejtettem aláírni.
    Emlékeim szerint ezeket a vonalakat már a múlt században meg akarták szüntetni, de valamiért mindig visszatáncolt a MÁV. Nem szüntette meg őket, csupán erősen megritkította a vonatokat illetve semmire se jó - se munkába, se iskolába nem lehet járni - menetrendet vezettek be.
    Pár éve a srácokkal végig boklásztuk a környék vasúti mellékvonalait. Szerintem logikus, hogy alig van rajtuk forgalom. Pocsék a menetrend, a pálya és a szerelvények kritikán aluliak.
    Amikor a 19. században megépítették a vonalakat, akkor a településektől elég messze kerültek az állomások. Az emberek alapból lusták. Amennyiben választani kell, hogy a település szélétől kilométereket kell gyalogolni a vasútállomásig, vagy lesétálni a Fő utcára a buszig, akkor az utóbbit választják.
    Amikor Ausztriában utazgattunk, akkor nagyon tetszett, hogy az ÖBB buszokkal "hordja" rá az utasokat a vasútra. Ott más a mentalitás.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kétfelé választanám a témát, az emberekre, és a vasútra/közútra (vonatra/buszra).
      Az emberekkel kapcsolatban semmi jót nem tudok mondani. Nap mint nap tapasztalhatjátok, hallhatjátok, láthatjátok az emberi eszetlenség dolgait, és nem kezdem felsorolni, mert egyrészt nincs értelme, másrészt úgyse változna ettől semmi.
      A népek közti gyűlölet is lehetne téma – de alapjában én az egész mindenséget visszavezetném a kedves Jóistenhez, a teremtéshez, avagy a majmokból való „továbbfejlődésünkhöz”. Mert hogy az ember milyen állat tud lenni, arra mindenki tud példákat mondani, nem is keveset. Az igazi ok nélküli gyűlöletre, a hatalmasok visszaéléseire, a másik megalázására, stb… De arra a kérdésre, hogy ez miért nem változik pozitív irányba, hát arra senki se tud(na) felelni…..

      No de a közlekedés: igen, van abban igazság, hogy a pályaudvarok messzebb vannak a falutól – és ugye a gyaloglásról már teljesen leszokott az emberiség, egyrészt mert elkényelmesedett, másrészt mert folyton siet. (csak tudnám hová ?) És sajnos az is tény, hogy Magyarország soha nem lesz olyan helyzetben, hogy busszal vigye az utasokat a faluból az állomásra. Hiszen még a városban sincs annyi busz, amennyi kellene…. De folyton a környezet megóvásának szükségességéről beszélünk, márpedig az autók mindenképp jobban szennyezik a levegőt, mint a vonat (vagy akár még a busz is, mármint a jobb fajtájúak…)
      Lehetne lassan kezdeni valami változtatást a közlekedési szokásokban, de ehhez persze pénz kellene. A lehetőségeket az igényekhez igazítani. Na de kinek van erre ma módja, akarata, lehetősége, igénye ? (Magyarországon)

      Így hát gyeplő a lovak között – marad minden a régiben. Sőt. Csak egyre rosszabb lesz…

      Sajnálom, nem tudok rózsaszínű felhőn ücsörgő és minden szépet-jót megígérő angyalkákról, vagy varázsvesszős tündérekről írni. Átkozottul sötéten látom a jövőt.

      Törlés
    2. Tényleg érdekes, hogy egyik oldalról a környezetünk megóvásáról beszélünk, a másik oldalról pedig pl. az egyes egyszer használatos műanyagok forgalomba hozatalának betiltásáról szóló törvényjavaslatot visszavonja a politika, mondván ez a szabályozás uniós kényszer, vagy a járványra való hivatkozással ingyen lehet parkolni, ezzel is támogatva az autózást, mondván a közösségi közlekedés növeli a fertőzés veszélyét, bezzeg a tömött üzletekben a vírus "tehetetlen".
      Ilyenkor azon morfondírozok, hogy az amúgy gondos és aggódó szülőket/nagyszülőket miért nem hagyja hidegen a gyermekeikre/unokáikra váró jövő?
      PZs

      Törlés
  6. miért nem hagyja hidegen, helyesen miért hagyja hidegen
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagy kérdés az, hogy mit lehetne/kellene tenni ? Hogy van-e értelme egyéni akcióknak ? Itt néhány jóakaratú ember már semmit nem tud elérni. A gerillaharcosok ideje lejárt. Itt vagy jön valami nagyon nagy és durva változás, ami mint egy jókora pofon észhez téríti az emberiséget - vagy szépen lassan kipusztulunk. Mindkét változatot elképzelhetőnek tartom és örülnék, ha én megúsznám.

      Törlés
  7. Tény, hogy vannak hátrányai a vonatnak, a messzebb lévő állomásoknak, stb, de olyan előnyökkel is rendelkezik, amit a busz nem képes produkálni. A már megszüntetett, és a most megszüntetendő vonalak egy részén, pl. nyáron már beindulna a turizmus adta többletutazás. Sokan visznek kerékpárt vonaton, mert egyik irányban elkerekeznek x km-t, de vissza célszerű vonattal menni. A kéktúrához, vagy egyéb túramozgalmak teljesítéséhez is még mindig sokan vették igénybe. Hogy nem volt kellő utas, abban a MÁV és az állam is ludas.
    Sokszor jó menetrendeket lehetetlenítettek el, pl. így, mert, hogy nem mindenütt ütemes a menetrend: régen ment 4.45 6.40 8.30 14.20 17.00, az új pedig, tegyük fel, így alakult: 5.30 7.55 11.00 15.30 20.45.

    Mi is a helyzet a réginél? A 4.45-ös jó volt a 6 órási műszakkezdéshez, a 6.40-es jó volt a munkába és 8-ra iskolába járóknak. A 8.30-as jó volt bevásárlásra, orvoshoz, stb. pl. nyugdíjasoknak, a 14.20-as jó volt, a kettőig dolgozóknak, vagy műszakváltás után, a 17.00 órási pedig hazavitte a 4-ig, vagy fél ötig dolgozókat.

    De mire jó az új: az 5.30-assal nem ér be 6-ra a műszakra, a 8 órási munkakezdésre túl korán érne be, a 7.55-össel már senki se ér be 8-ra, a 11.00 órási holt idő, ekkor utaznak a legkevesebben, a 15.30 már késő, aki kettőkor végez, csomót várhat, a 16 óráig dolgozók nem érik el. Marad a 20.45-ös. Ki akar késő este utazni, és hová? Ezek után nem csoda, ha sok vonalon kevesen utaztak. Ilyenkor már erre hivatkozva meghozni a halállistát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt lenne jó tudni, hogy ilyen menetrend-változtatások miért, kinek a javaslatára készülnek ? Készakarva csinálják (netán csináltatják !!!???) hogy azt lehessen mondani, nincsenek kihasználva a vonatok, avagy ez valami szerencsétlen véletlen. Ebben egyébként nem hiszek. Kérdés az is persze, hogy az utazók tiltakoztak-e, hol, milyen erővel ezen változások ellen ? Mert ha senki se szólt, jó magyar szokás szerint, mint a birka csak csendesen bégetett - akkor persze, hogy lenyírják a birka szőrét, sőt le is vágják őket. És lesznek, akik dugig zabálják magukat ezen a (ki tudja tán utolsó) vacsorán... És itt a mese vége.

      Törlés