2020. május 13., szerda

Baranyi Ferenc verse


Egy ideje állt ez a vers már a közreadásra várók között. Gondoltam, ma ezt is megmutatom.....Nekem nincs Baranyi verseskötetem - de a neten itt sok verse olvasható: http://mek.oszk.hu/02400/02477/02477.pdf
http://ezredveg.vasaros.com/z/html/zf_016.html

Életrajza itt: 
https://hu.wikipedia.org/wiki/Baranyi_Ferenc


KÉRDÉSEK MINDNYÁJUNKHOZ
Ha itt mindenki jól tudta
és világosan látta
és előre megmondta
és időben figyelmeztetett
és bátran szembeszállt –
akkor ki a fene verte vörösre a tenyerét
a mámorosra hergelt nagygyűléseken?
És ki böfögött megelégedetten,
amikor a kiválasztottak asztaláról
veknik is potyogtak, nemcsak morzsák?
És ki vigyorgott vásott diadallal,
amikor a védtelen üzemekből
hazamentette túlméretezett
hányadát az elprédált jövőnek?
És ki kérte számon a lecsapott
emberfőket, amíg saját feje
nem fájhatott az országos emésztés
ütemre horkoló időszakában,
mert alva is a „ne szólj szám” arannyal
befuttatott igazságát motyogta?
És ki fogadta el az ingyenes
gyógykezelést és oktatást, az olcsó
színházjegyet a kispénzű hazától,
miközben a háromszín lobogót
csak rongyot rázni vette a kezébe?
Ki játszik rá a tettestárs tömeg 
jócskán megkésett szégyenérzetére?



2 megjegyzés:

  1. Elgondolkodtató vers.Már tudom,miért írt álnéven is...Kevesebbért is falhoz állítottak embereket régen.
    Szeretem a szerelmes verseit.Sokat olvastam a verseit,nem csak a szerelmes verseket persze.
    lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva más kerestem, véletlenül bukkantam erre a versre ill. kezdtem kicsit olvasni a neten fentlévő verseit. Nem is értem miért nem "híresebb" ez az ember...
      Sok jó verse van - vagyis amit átnéztem, azok között sok tetszett.

      Törlés