2020. május 4., hétfő

Sírós körút


Gőzkieresztő, léleksimogató, psziché-építő autózáson voltam tegnap. Nagyon elegem van már mindenből, beleértve a bennem lévő feszültséget is.
Tapasztalatom szerint azért fent a hegyen, egy kis séta, egy kis fotózás meg szokott nyugtatni – de be kell valljam, tegnap ez nagyon nehezen ment. Ám jó két és fél óra után végre sikerült.
Közben persze ezt azt csináltam, kiszálltam, fotóztam, sírtam, beszálltam, vezettem, megálltam, sírtam, eget-bámultam, összeszedtem,  majd megöltem egy kullancsot….meg ilyesmiket.
Itt az útvonal, meg a fotók:





Gyöngyköles

A "leg"  - kedvesebb - többet-fotózott  (talán mert a nevében benne van a "kutya" ?) 

Idei első találkozás a szamócával....

Édes kicsi Veronika....




A  megunhatatlan medvehagyma messziről, mint rét és közelről, mint szép virág....

Menetközben valahol lestoppolt egy kullancs - hát nem sokáig utaztunk együtt....

Aztán amikor kiértem a komlói útra, gondoltam egyet és lekanyarodtam a hajdani Rücker akna és Vasas felé. Tudtam, hogy csak még szomorúbb leszek, de mégis erre mentem.  


Szerencsére a természet ’”rendesen dolgozik” nagyon igyekszik eltakarni ami  ronda, meg azt, ami már nem  látszik és csak kevesen tudjuk, hogy ott volt régen valami….

István II. akna

"A nagy öreg" - szerencsére a fák már eltakarják szégyenét....

A régi akna közelében még megrogyva, de álló épületek





Nem egy ilyen helyet tudok Pécsett. Csak az én szememet bántja ??
Kedves környezetvédők, mi a fenét csináltok ????


A bejárat  Rücker akna felé

Itt álltak hajdan a lakóházak....szépen egy sorban.


Ez az öreg fa igencsak megérdemelné, hogy védett legyen .... De hát ez nem érdeke senkinek. Pedig ha még ráadásul mesélni is tudna....

Hajdani aknabejárat ? Vagy nem tudom mi...

Te látod az emlékkövet ? Először azt hittem azt is elvitték már innen...

...de nem, csak benőtte a szeder....

...és valaki a feliratot le is takarította....

Csak úgy „érdekességképp” ide teszek a végére még egy fotót, meg a linkjét.




Annyira jellemző erre az országra: Álmodozunk, álmodozunk, s reggel arra ébredünk, hogy a szros bilibe lóg a kezünk. Bocsánat a hasonlatért.
Nem bírtam magamban tartani.
Ez egy terv volt, majdnem 20 (HÚSZ!) évvel ezelőtt arra, hogy  miképp lehetne hasznosítani az István aknai épületeket. Ha NEM Magyarország lenne ez itt, hanem Németország, akkor meg is valósult volna az elképzelés. Így csak egy szép álom maradt. És örüljetek, hogy még lehet tejet, húst, kenyeret kapni. Meglehet, lesz ez még rosszabb is.
A fene bánja, hogy mi lesz István akna sorsa.....

Kiegészítés: 

18 megjegyzés:

  1. Legközelebb valami olyan szép helyre menjél kikapcsolódni ahol nincs ehhez hasonló felháborító dolog mert így még idegesebb leszel és ez árt Neked! Vagy eddig nem találtál még olyan helyet ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindegy Éva, a fejemet mindenhová magammal viszem.....

      Törlés
  2. Nekem is eszembe szokott jutni, ha el vagyok kenődve,hogy nekivágjak....Nem mindig segít.Szépek a mezei virágok, szeretem őket nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretek vezetni, az ugyanis teljes koncentrációt igényel - és akkor legalább nem gondolkodom.

      Törlés
  3. Nehéz erre mit mondani. (írni) - Együttérzésem (?)... Egy szóval nem mondom, hogy túl vidám lennék, de talán ennyire nem viselnek meg a történések. (Relatív) - Pedig te ( állítólag) nem Facebookozol, talán nem olvasol olyan (helyi) újságokat mint én, nem nézel (magyar) tv-t ( pl. 3-4 híradót egyfolytában...) Sajnos, ezt a "bezártságot"... ( bár te kijárogatsz...) mindenki másképp' éli meg. Hallgattam ezt-azt arról, hogy ennek a nagy korlátozásnak ( bezártságnak, szabadság megvonásának - ki-ki nevezze annak, aminek akarja..még lesz folytatása, (lélektanilag) - de ne keltsek pánikot ! - meg ne legyen igaza a szakembernek. ( * A gumikról ( meg a környezetvédőkről...) csak annyit : ha már a parlamentben is elhangzott,- megírták az újságok, közölte a tv... menj egy a Markó csárda felé ( 6-os út) Szigetvár felé... aztán nézzed meg azt a gumihalmot... Viszont, ha írsz egy e-mailt a Dél-Komnak... ( persze,röviden...) - akkor előbb-utóbb elvinnék. Én pl. Húsvét tájékán,- meg épp' ma is (!) nagy sikereket értem el, illegálisan lerakott hulladék ügyében. Gondolom Online Városinfót sem nézel ( bár ott van a You Tube-on is...) volt már 4,- most jön az 5. .... írjad meg pl. az észrevételeidet bejelentes@ph.pecs.hu címre. (Lehet, nem kapsz választ... de legalább lesz egy olyan érzésed... tettél valamit. Az István aknai történések is kissé bonyolultabbak, mint ahogy azt te írtad... ( ahogy pl. a volt A/1 laktanya sorsa is ,- a többit ne is soroljam. stb.) - de ezeket inkább hagyjam.Nekem volt "örömöm"... :-) Pl. addig kotorásztam a neten... amíg megtaláltam, az Ürögi patak rendezésére (2016-óta...) végre eljutottak addig ( pénz van...) - a munka kezdődik 2020.III.negyedévben. Talán, így valahogy. Lehet, nem sokat tudtam "segíteni" ezzel...( még az is lehet, nem is azért írtam.) Összegezve : vigyázz magadra ! - messze még a vége... (írom a COVID 54.napon... ( Épp' kérdeztem is volna... a ma (hétfőn) megjelent -pécsi tudnivalókról egyáltalán tudsz-e ? )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre a kommentedre is nehéz mit mondani, vagyis inkább nem akarok.
      Ez van és kész.

      Törlés
  4. Amit eddig talán én is kevésbé hangoztattam.: El kell fogadni a tényt, hogy nem tudunk minden épület-együttest a "pusztaságban" megmenteni. Nem csak azért, mert nincs rá pénz, egyszerűen, nincs annyi lakosa már az országnak, mint 30-40 éve, nincs mindenre funkció, vagy lehetőség, hogy újra élettel teljen meg. A bontás lenne a legjobb és visszaadni a területet a természetnek, de az is hatalmas pénzekbe kerülne. Így egyenlőre nem várhatunk megoldást, ezek a problémák idővel el fognak törpülni, mert hoz az élet újabbakat. Sajnálom én is, hogy így van, de nem lehet mindent megmenteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, ne teljen meg élélettel... de ne is álljon ezer évig, mint rom...Legalább ingyen adják oda a tégláját annak, aki vállalja, hogy elbontja, elviszi. VALAMIT lehetne csinálni azon kívül, hogy otthagyjuk a dolgokat, mint eb a......

      Törlés
  5. Gyönyörűek a tavaszi virágos fotók, a többi valóban elkeserítő. Sok ember gondolkodásán kellene gyökeresen változtatni, de reménytelennek látom. Az utóbbi években ugyan történt némi pozitív változás, de ez nem elég! Sajnos mindig lesznek olyanok (és nem kevesen) akiket a környezetünk egyáltalán nem érdekel és nem is fognak megváltozni. Szélmalomharc...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt a gondolkodás-változtatás már nem elég. Másnak kellene változni.
      Ebben azonban nem hiszek.

      Törlés
  6. Almásfüzítőn éreztem ilyen elhagyottságor, szomorú.A virágok szépekreményt adók.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos van jó néhány ehhez hasonló ebben az országban....
      Sajnos.

      Törlés
  7. Miskolcon lehet még ilyet látni, ennyire elhagyatott ipari helyeket.

    Nem is tudja elképzelni az ember, hogy valamikor több ezer embernek adott munkát, megélhetést. Most meg csak végtelen szomorúságot, reménytelenséget árasztó hely lett. Annyi jó van benne, hogy ilyenkor tavasszal/nyáron legalább a lombok takarják a látványt, mintha így meg tudna szabadulni az ember az emlékektől. Pedig nem lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egyszerűen azt nem tudom megérteni, hogy amikor befejezték itt a munkát, miért nem alakították át - legalábbis amit lehetett volna - egyszerű lakásokká. Sok nyomorultnak lett volna tető a feje fölött. Igaz - persze nem fizettek volna, lakbért, vízdíjat, maguk körül kiirtották volna az erdőt, stb...
      Áh, nem tud itt elég okos lenni az ember.
      Elrontott széria vagyunk - nem érdemeljük meg a Földet. Nem először és nem utoljára mondom.

      Törlés
  8. Most különösen jól sikerültek a virág fotóid, csodásak!:)
    Az egyéb látvány rémes! Valóban, a környezetvédők elsétálhatnának arra és legalább a gumikat elvitethetnék! Lehet, hogy be kéne jelenteni, mert nem tudják? Az épületek bontása rendkívül költséges, ahhoz biztos nem nyúlnak! Itt van pl.a hertelendi kilátó, ami nem is olyan régen épült. Belecsapott a villám. Le kéne bontani, mert életveszélyes, így használhatatlan, de olyan drága lenne, hogy "nem éri meg"... Évek óta nem mehet fel látogató, sőt, a közelébe sem! Valószínű az is ott fog végleg összerogyni.:( Sajnálatos, hogy bármerre nézel, ilyenekkel találkozol.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, gondolkodtam rajta, hogy a gumik miatt kellene szólni valakinek, de nem is kell ilyen messzire menni. Pécsett az Ürögi fasorban, a Tüke gumijavító mellett a vasúti sorompónál százszor ennyi van és a kutyát nem érdekli. Akkor ezzel miért törődne bárki is? A romokat pedig sajnálom, mert igenis lehetett volna valami módon hasznosítani, amikor megszűnt a bányaművelés. De - jó magyar szokás szerint - "ej ráérünk arra még" - és most meg már semmire se jó itt semmi. Bár akár még ingyen-téglának is eladhatnák. Biztos lenne, aki lebontja...

      Törlés
  9. Az ilyen szétmállott tégla már senkinek sem kell, és semmire sem jó, szakembertől tudom, megnézték már párszor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felszámolást a Mecseki Szánbányák 1991-ben kezdte,Zobák-akna 2000. január elsején zárt be végleg. És ha akkor - vagyis HARMINC évvel ezelőtt kezdtek volna valamit ezzel az egésszel ? És nem hagyták volna szétrohadni ?????????
      Ne akard már nekem bemagyarázni, hogy a téglával van a baj.

      Törlés