2020. május 18., hétfő

Séta az Erdész úton


A bejárt útvonal:



Nehéz az élete egy fényképezés-mániásnak…Mert ugye, ha „kiszabadul” és viszi a masinát is magával – hát olyan nincs, hogy ne fényképezzen le minden kicsi virágot, elsősorban olyanokat, akik ezidén még a blogban nem szerepeltek, ill. a saját magán-gyűjteményből is hiányoznak.

Pedig nem is valami mesés tájra mentem, csak ide fel a hajdani tűdőszani környékére, az Erdész útra. Két és fél órát sétáltam, fotóztam, ha elhiszitek, ha nem 321 képet „lőttem”…
Már csak ezek „megdolgozása” kiválogatása is tetemes idő – ami persze örömteli munka, mert menet közben fedezek fel olyasmiket, amit a fényképezőm meglátott, de én akkor, abban a pillanatban, amikor elkattintottam, nem láttam.
Remélem, hogy nem unjátok meg a töménytelen virág-fotót !? Most azokat válogattam ki, melyeken van valami pici bogár. Nekem hihetetlen örömöt okoztak, remélem nektek is tetszeni fog!

Ja és azért azt hozzá kell tennem, hogy nem ismertem/tudtam ám minden virágnak a nevét! Ez okból viszont kénytelen voltam három növényhatározómat, végül pedig a guglikeresőt, sőt "lélekajtós" barátném tudását is  igénybe venni. 

A virágok előtt még 3 kép:


Innen indultam... no nem a kecsketej felé....
Ez az ösvény vezet a tűdőszani maradványaihoz, ill. a buszmegállóhoz



A Jakab hegyre már alig-alig van kilátási lehetőség, úgy beépült ez az út....
És igen, itt jegyzem meg, hogy óriási családi házakat, procc-villákat, parkosított magán-telkeket nem fényképeztem. Pedig vannak... Ácsorog ott pár milliárd Ft. és gyönyörködik a kilátásban.


Az akác-fürtön két bogár is van...

...ez az egyik közelről
Gólyaorr két pici valamivel (sajnos nem elég éles a kép)

Mezei zsálya egy szorgos méhecskével
Levéltetű invázió...még nézni is szörnyű.....

Egy véletlen kép, őt se láttam, nem is igazán sikerült kép, viszont az egyetlen hernyó a sorozatban....mintegy kis UFO-lény
Orlay murok bogarakkal....

...és az egyik kis fekete izé közelről
Vadrózsa másik méhecskével
Vékony-levelű bükköny harmadik, nagy bundájú méhecskével

Veresgyűrű som hangyákkal
Ugyancsak a veresgyűrű som, de itt már több a hangya...

Na, még egy utolsó !
 
Pipacs (tán) poszméhhel (?)


Azért egy fa-gyökeres kép is készült és amikor egy érdekes formájú követ emlékbe el akartam hozni, kitört a hangya-háború! A kő maradt....
 
A piros x-szel jelölt kövek elmozdításával próbálkoztam....




...de a hangyák észveszejtő rohangálásba kezdtek, így meghagytam a köveiket. Nem túl jó kép, de nem akartak a fotózás miatt megállni...

Nehezemre esik abbahagyni a képeim feltöltését....
Naaaaaaaa.. még négy....ezek még nem szerepeltek....


Pirítógyökér (mérgező!) virága

Kakukkfű

Mezei keserűgyökér
És tényleg utolsónak, egy most megismert kis virág képe (nevét "Lélekajtós" árulta el, én nem találtam semmiféle növényhatározóban, meg a nete se...pedig hát fent van... csak nyilván nem jól kerestem.)


Hasznos tisztesfű - életemben nem hallottam a nevét.....

Itt a vége - fuss el véle...
Vagyis ne !
Nézegesd meg még egyszer a képeket, szerintem olyan szépek !


6 megjegyzés:

  1. Szép, szép, de nagyon "bogarasak" a képeid.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Hát igen...olyanok a képek, mint aki fotózta őket :-)
      (Örülök, hogy írtál...)

      Törlés
    2. Nem a fotóssal van a gond, hanem hogy ott vannak s sokan a bogárnépek.

      Törlés
    3. Én nem ismerem a bogarakat (se) - de valamennyi joguk az élethez nekik is van a Földön. Még a tetveknek is. (Hát az emberek se mind "jók és hasznosak" mégis 7 milliárd van már belőlük...)
      Mondjuk a meztelen csigákról már nem nyilatkoznék ilyen kedvezően.....

      Törlés
  2. Nagyon sok szép virágot fotóztál remélem most kullancs nem talált rád?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsés voltam, vagy tán mert nem bent az erdőben, hanem "rendes" úton sétáltam - talán azért nem találkoztunk...

      Törlés