2021. július 29., csütörtök

Nyári vers nyári képekkel

Mondhatnám, hogy elviselhetetlen - de akkor az, akinek dolgozni is kell ebben a hőségben, akkor ő mit mondjon ?

Így hát próbálok alkalmazkodni, nézem a cicáim harcászkodását, tévé, gép, némi olvasás ("Ma is tanultam valamit" c. könyvből...) és várom az estét. Vagyis nem. Várom a jövő hetet, ami némi enyhülést ígér....

Talán...






A harcok után takarítson a gazda, mi pedig felfrissülünk kicsit a hűvös fürdőkádban....



...aztán szundítunk egyet a következő harci eseményig...



Kányádi Sándor: Városi kánikula

Éjjel-nappal
forró katlan,
a hőség ki-
bírhatatlan.

Minden ház, mint
egy-egy kályha,
s mintha lépnél
eleven parázsra.

Se egy szellő,
se egy felhő,
se nyugatról
se keletről.

A nap mintha
megállt volna,
az éjnek is
nap a holdja.

S az utak, mint
sárkánynyelvek,
valósággal
sisteregnek,

s ugranának,
ha nem volna
híd alattuk,
a folyóba.



8 megjegyzés:

  1. Mókásak a kis "harcosok" nagyon jó dolguk van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Többen mondták már nekem, hogy szeretnének nálam macskák (kutyák) lenni... :-)
      Megértem.....

      Törlés
  2. Nagyon találó verset találtál 😃.
    A cicák nagyon otthonosak már, látszik rajtuk, hogy jól érzik magukat nálad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon nehezen viselem ezt a meleget, én még Európában születtem, európai klímához vagyok szokva, ez meg afrikai...
      Sok örömöm van bennük, tényleg élvezet nézni őket, amikor "belendülnek".

      Törlés
  3. Tüneményes mindkettő. Videón is elnézném őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Videóm nincs, ezért aztán a harcászatról nem ennyi kép készült, amennyit ide tettem, hanem vagy ötven :-) De tényleg nagyon aranyosak és eddig - még csak kisebb károkat csináltak a kertben. Jövő nyárra meg már felnőnek, nem lesznek ennyire eszetlenek.

      Törlés
  4. Jaj, a kis kópék, csinálnak neked melót rendesen. De ez most ilyen kor, majd eljön az idő, mikor csak heverészni fognak naphosszat. Így befekszenek a kádba? Nagyon mókásak. :-) Nálunk ez a kánikula hullám most enyhébb mint a múltkori, jobban lehet viselni valamivel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kád-dolgon (egyáltalán a fürdőszobába való terepszemlén, mosdóra-mászáson, stb.) én is meglepődtem, a másik cicáim annyira féltek, hogy ide be se nagyon merészkedtek - nemám a kádba !!! De valószínű ott jó hűvös van, oda mennek lehűlni.
      Én nehezen tűröm ezt a hőséget, még így is, hogy a bezárt lakásban enyhén szólva is "lengemagyarban" járkálok :-)

      Törlés