2022. április 27., szerda

Szeretem-virágok

Ma megkérdezte valaki tőlem, mi a kedvenc virágom ? Egyszerűen nem tudtam mit mondani... 

És azonnal a Szép Ernő versike jutott eszembe:

"Nincs nekem kedvenc virágom,
melyik szebb, nem prédikálom.
Mind szeretem, mind csudálom,
tavasszal mind alig várom.
És szeretem én a fákat,
amennyit csak szemem láthat.
Szeretem, ó, a fanépet,
a fák is oly szépek, szépek.
Nem mások ők, nézz csak rájok:
égig érő zöld virágok."

De ha mégis valamiféle rangsort kellene felállítani, azt hiszem a mezei-erdei, egyszerű kis virágokat jobban szeretem, mint a csodaszép kertészeti, vagy egzotikus fajtákat... És minden évszakban mást...és talán ahányra ránézek, mindegyikre úgy gondolok, hogy az a legszebb....

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a fotó a vázában lévő virágcsokorral. Valahogy nekem is eféle ízlésem van. Tudom értékelni az egyszerű, apró virágokat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye milyen szép ? Egyszerű kis virágok és mégis van a csokornak valami "varázsa".

      Törlés
  2. Egyetértek, én is így szeretem őket! Szép a vers!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudnám az okát megmondani, miért kedvesebbek nekem ezek a vadvirágok - de lám nem vagyok egyedül...És a versike is kedves. Talán az egyszerűségük az, ami szerethetővé teszi őket.

      Törlés
  3. A mezei-erdei virágokat én is nagyon szeretem. Gyerekkoromban ha mentünk kirándulni mindig szedtem és vittem haza egy nagy csokorral. Most már csak lefényképezem őket, és úgy viszem haza. Így el sem hervadnak 😃, és a természetet sem károsítom....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan így vagyok én is - régen még szedtem vadvirágokat - mostanra leszoktam erről - de vettem már a piacon kertben nőtt margaréta-búzavirág csokrot. Ezt a kettőt (így együtt) különösen kedvelem...

      Törlés
  4. Nagyon szép a fotó és a vers is! Ha választanom kéne hogy melyik a kedvenc virágom én sem tudnék választani mindegyik szép !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ugye "csak" egyszerű mezei kis virágok...Nem kell mindig mindenből a legszebb....(legdrágább, stb...)

      Törlés
  5. Pont egy ehhez hasonló, de még ennél kisebb és kevesebb virágból álló csokroz vettem a piacon, 2000 ft-ba került. Hm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A piaci virágárak (IS) valahová a csillagos egekbe szöktek...Csak míg pl. a tojást, krumplit, sok egyebet el lehet tenni egy ideig, a vágott virágot nem.És akkor ha nincs kereslet, akkor nincs piac, azaz bevétel se. Komolyan mondom, azt érzem: nagyon készülődik itt valami...És nem csak a virágok vonatkozásában....

      Törlés
  6. A kerti és a vadvirag a legszebb. Neked nem az aranyos fodorka a kedvenced? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Most mondjam, hogy DE !!!???
      Tudod, azzal a fodorkával "csak" az a baj, ami velem is, nincs virága...
      De hát azért még szép, vagyis, van akinek tetszik....

      Törlés