2022. április 11., hétfő

Van otthon mákod ?

Nekem van és pár napja eszegetem is.
Ezt olvastam róla:

"Amerikában tiltják, de szerencsére a magyar étkezési szokásokban a mák központi helyet foglal el, jóllehet kevesen tudnak annak gyógyhatásáról.

Egy-egy kanállal kellene belőle fogyasztani naponta.

Tekintsük olyan gyógyszernek, amelyet egy életen át szedni érdemes! Tele van csontépítő, magnéziummal, (OMEGA4) növényi zsírsavval, aminosavakkal, enzimekkel: plusz foszfort, kalciumot, káliumot és vasat is találunk benne. 
 - Lassítja az öregedési folyamatokat; fékezi a csontok leépülését, és elkezdi újra építeni a ritkult csontszöveteket. 
 - A magas vérnyomást leviszi.
- A telítetlen zsírsav összetétele miatt, megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása. 
 - Normalizálja a vér koleszterin szintet, miközben fokozza a szervezet védekező mechanizmusát. 
 - És nem utolsó sorban, szinte teljesen megszünteti (frontváltozásnál) a lábban keletkező görcsöt. 
 - Továbbá, növeli a szellemi teljesítőképességet, jótékonyan hat a sebek gyógyulására. 
 - És még egy érv szól mellette: ötödébe kerül, mint az agyon reklámozott étel-kiegészítők, jóllehet a hatásfoka túlhaladja. 
(No, no ! Nézd csak meg írásom végét !!)

Azt is tudnunk kell, nem azonnal, hanem hosszabb távon (2-3 hónap) fejti ki gyógyító hatását.
Használati és tárolási javaslat:
A ledarált mákot kevés vízzel összekeverjük, mézzel ízesítjük, befőttesüvegbe tesszük, majd a hűtőbe tároljuk. Az első hónapokban naponta, minimum 1 evőkanállal fogyasztunk belőle. Később (a szervezet állapotától függően) kétnaponként.

Másik alkalmazási módszer:
Naponta (délelőtt vagy délután) 1- 0,5 deci tejbe (lehet vízben is) egy púpozott evőkanál darált mákot keverek, és megiszom. Egy idő után, amikor már nehezebben ment le, akkor emeltem a tejadagot, illetve vizet tettem hozzá, hogy gyorsabban le tudjam hajtani.
50 éves kor után nem tanácsos szüneteltetni, sem abbahagyni."

Innen hoztam: https://nyugdijasok.hu/


Itt is olvashatsz róla:


U.i.: Nézegettem az árát........hát tényleg gyógyszer áron kínálják. Pl. 1 kg. 2150-től akár 6800.- Ft/kg árig kapható...




14 megjegyzés:

  1. Érdekes és hasznos tudnivaló, de az ára már nem igazán tetszik. Én diót tartok itthon, salátába szórok belőle, nagyon szeretem. :) Így elég sokáig kitart.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom, engem is meglepett az az árlista amit a szövegem végéhez csatoltam...
      No nem mintha a dió olcsóbb lenne...

      Törlés
  2. Nagyon egészségesen étkeztünk ma, öntött kifli volt az ebédünk nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mákos volt ? Én leginkább kajszilekvárral és jó sok vanília mártással szeretem...

      Törlés
    2. Igen mákos öntött kifli volt, és Te is öntött kiflivel készíted ezt a fajtát nem ismerem?

      Törlés
    3. A tejben áztatott kifli közé kajszilekvárt és diót teszek. A tejben előbb elkavarom a tojás sárgáját, ebben megforgatom a kiflit. Majd ráteszem a beáztatott kiflire a kajszilekvárt és megszórom dióval. A fehérjét felverem ez kerül a tetejére.
      Ez az én receptem. Mi úgy hívjuk: kiflikoch.....

      Törlés
    4. Ezt az elnevezést viszont ismerem így hogy kiflikoch. Az öntött kifli nálam cukros szirupot főzök szűrőkanálba rakom a feldarabolt kiflit leöntöm a sziruppal és cukros mákkal szórom be./Van aki forralt cukros tejjel készíti/

      Törlés
    5. Nem, ezt a változatot nem készítettem még, de épp ma vettem (akciósan!) mákot a Lidl-ben, ki fogom próbálni.

      Törlés
  3. Nagy mákkedve vagyok, tavaly ősszel is vettem kg-t a termelőtől.
    Magam is próbáltam egyszer mákot termelni kiskertben. Iszonyú munkás, nagyon kell tudni, hogy mikor kell elvetni, mikor ritkítani, mikor a szárakról lecsipkedni a többlet hajtásokat, nyúl nehogy odatévedjen a kertbe és a mákbarkó se találja meg. És ha sikerült sok nehézség árán megtermelni, akkor még utána mosni és szárítani kell. Nem csodálom, hogy drága, én az egyszeri gyakorlat után soha többé nem vetek.
    th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, nem érdeklődtem a máktermelés után, de nem gondoltam volna, hogy ilyen "munkás" feladat. Ezek szerint akkor olyan nagyon tényleg nem kell csodálkozni, hogy drágán adják...

      Törlés
  4. Gyerekkoromban mi termeltunk saját használatra. Érdekes, hogy nem tűnt macerásnak. Igen, szelelni kellett, anyukám magasra emelt szakadt kosárból széllel szemben, így a gubómaradek a széllel távozik :) És igen, sokáig vetettunk minden évben. Mosni nem kellett. Nem emlékszem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még sosem vetettem mákot, sőt valójában életemben mákvetést/nagy területen termelést=mákföldet (?vagy hogy mondják ?)sem láttam, már nem emlékszem, miképp került kezemben igazi mákgubó, amiből ki kellett rázni a mákszemeket - amúgy én (városi lány) csak boltban vásároltam mákot.

      Törlés
    2. Amikor az okostelefon jobban tudja. Nem szakadt volt a kosár, hanem szakajtó. De mindegy is.

      Törlés
    3. Nem gond :-) szerintem az olvasók közül nem túl sok "szüretelhetett" mákot, bár az is lehet nem tudja mindenki mi a szakajtó
      https://hu.wikipedia.org/wiki/Szakajt%C3%B3
      A biztonság okáért én is megnéztem... :-)

      Törlés