2022. április 1., péntek

Fecskefészek



Benedek Elek:   Megjöttek a fecskék

Mikor szép csendesen leszállott az este,
Érkezett meg hozzánk a legelső fecske.
Fáradt volt szegényke. Leszállt. Aztán nézte:
Vajon megvan-e még az ő puha fészke.

És jött a második. És jött a harmadik.
Aztán jöttek többen. Mondottak valamit.
Mit? Azt én nem tudom. Talán imádkoztak.
Imé, beteljesült, mire vágyakoztak.

Künn az eresz alatt könnyes szemmel álltam.
Szóltam a fecskéknek: bejöhettek bátran.
Szavamat, úgy látszik, fecskék megértették.
Az eresznek alját nagy hamar ellepték.

Kiki reá talált a maga fészkére.
Mindenikben egy pár pompásan elfére.
Ottan meghúzódtak. Halkan csicseregtek.
Aztán szépen, lassan, mind elszenderedtek.

Szendergő fecskéknek jóccakát mondottam.
Aztán lepihentem. Ő róluk álmodtam.
Velük is ébredtem, mikor a nap felkelt.
Mind azt csicseregték: jó reggelt, jó reggelt!

A friss hír ez:

2 megjegyzés:

  1. Csodálni való, a kis ágacskák melyek a sárban mint a vasbetétek a betonban, sokkal szilárdabbá teszik az épitményt. Ki súgta meg nekik hogy ezt igy csináljátok, nem tanultak statikát. Ez az amit csak csodálni lehet, csak csodálni és csak csodálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCsti_fecske
      ...testsúlya 16-22 gramm.... és házat tud építeni magának, meg a családjának...
      Tényleg csoda.

      Törlés