2024. augusztus 22., csütörtök

Egy idézet és két kép

A FB.n találtam  és olyan jónak (igaznak) tartom, hogy itt is megörökítem:

- Miért boldog itt mindenki rajtam kívül?
- Mert megtanulták, hogy mindenütt felfedezzék a jóságot és a szépséget.
- De miért nem látok én mindenütt jóságot és szépséget?
- Mert amit nem látsz magadban, azt rajtad kívül sem láthatod.
(Anthony de Mello)

Nos én évtizedek óta keresgélek és csak ritkán bukkanok valamire, ami igazán jó és szép. Lehet, szemüveget kellene váltanom...Egy biztos, hogy ami a természettel függ össze, abban/azokban sosem csalódtam. És ha alaposan átgondolom, nekem "csak" az emberekkel van bajom....
Ergo: lakatlan szigeten szeretnék újjászületni - ha nagyon muszáj.
De ! A viszonyítás (mi, mihez képest) azért fontos dolog. Van rá példám, két nappal ezelőtti - holdtöltés éjszakáról:
Mert mekkora is a Hold ?
Hát attól függ, honnan nézed.... 




Igen, az a sárga pötty a fügefa levele mögött, az is a Hold...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése