2024. augusztus 24., szombat

Kerti örömök - ma is

Ha úgy kezdődik a reggel, hogy fél 6-kor ilyen képeket tudok készíteni, akkor többnyire aznap minden rendben van/lesz... Annyira szükségem van némi "külső"(nemtudomhonnanjövő) lelki megerősítésre... Sajnos, ahogy öregszem, egyre gyakrabban. Nos, a kertem néha ad okot az örömre. 

Mert egy ilyen reggel, mint a mai, igenis boldoggá tesz. Gondolj bele, tán 40 m2 az egész "birodalmam"... és mennyi szépség belefér...Talán tényleg ki se kellene lépnem a házból, csak a géppel a kezemben ülni és lesni a virágaimat....

(Ezt tegnap délután írtam...azóta Németországban sajnos történt egy s más:
https://www.frisshirek.hu/hirek/ai-cikkek/2024/08/24/Tragedia_Solingenben_Keselo_tamadas_egy_nemet_fesztivalon
Hát már egy egész napra sem lehet felhőtlen az örömöm ?)




Ez a közeli nekem nagyon tetszett - szinte minden virágporszem látszik !



Ez meg a hangyák miatt került ide...



Sajnos Béla békám egy ideje nem mutatkozik. Talán elköltözött...

 Picur a rejtekhelyén szundít....

(Ja, még nem mondtam ? Úgy néz ki "lett" egy újabb cicám. Csak úgy jött, én meg befogadtam. Vagy nem zavartam el, sőt enni adtam neki. Meg rákentem az 5000.- Ft-os féreghajtó-bolhairtó csodaszert...      Azért szeretném tudni az "előéletét", mert fiatal cica, s miután elvittem az orvoshoz, derült ki, hogy már ivartalanítva van...Hát akkor volt gazdája. De vajon mi történt, hogy kóbor cicává vált? Tán sosem tudom meg.... Nálam maradhat, ha akar. Kettő, vagy három macska - mindegy. )

Még kicsit bizalmatlan...


10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a virágjaid, a hangyák is jók lettek 😄! Ez az új jövevény cica biztos örül, hogy ilyen jó helyre került, és ha a két sajátod is befogadja, akkor minden jó!
    Sajnos mindig van valami, ami elrontja az ember kedvét, még ha olyan jól is indul egy nap...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a kicsi kertemet. Tényleg sok örömöt ad, vagy szerencsés vagyok, hogy nekem ilyen, ennyi öröm is elég....A cica meg eldönti, hol jó neki, én tényleg hajlandó vagyok el/befogadni, majd ha jön a tél, kiderül, minket választ-e új otthonnak.
      A hírrel kapcsolatban: azt mondtam m húgomnak, hogy nem fogok tévét nézni - egyszerűen őrület, hogy csak a baj/rossz dől ki belőle...Hát nincs erre szükségem....Tán vissza kellene térni könyv-olvasáshoz....

      Törlés
  2. Nem is értelek, hogy a szép kerted helyett miért nézed a TV ezen adásait. Tudod, h abból, csak rossz jön. Nem veled történnek ezek a dolgok, ne foglalkozz vele. Naponta ölnek meg embereket, hol itt-hol ott, ha még 200 csatornád lenne, és azokat is néznéd, még 50 ilyen esetről hallanál. Maradj a könyvnél, no meg az internetnél, ott te választod, ki, hogy mit nézel, és ne híreket nézz, a természetfilmek sokkal izgalmasabbak, és te szereted is. A világ összes baját, sem te, sem mi nem tudjuk megoldani, és jobb, ha mindenről nem tudsz, mert akkor a magad bajává teszed, s ez nem jó. Hála az égnek egyre többen ébredeznek, és más úton szereznek infókat, de arról, amire nekik szükségük van a mindennapi élethez. A virágaid nagyon szépek, és a cica amúgy nagyon cuki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is érzem, hogy változtatni kell a "szokásaimon" - abban reménykedem, hogy ha kissé normalizálódik az időjárás, többet lesz kedvem/erőm kimenni, mert azért a természet közelségét is nagyon hiányolom. És ha ott vagyok, akkor biztos nem tévézek...

      Törlés
  3. Csodásak a virágaid, a kis cica tudta hogy hová kell bemennie.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem az aprócska kertemet és nem sajnálom tőlük a vizet.Ez is egy kulcs szépségükhöz - még akkor is, ha drága a víz. Megéri....A cica-menedéket én csináltam, és örülök, hogy elfogadtam. Bár szieztázhatna pl. az autómban is (ahol a másik kettő) - de valamiért ő ezt a helyet választotta....

      Törlés
  4. Szép virágok és nagyon jól sikerült fotók. A kerted egy kis oázis, mely kicsi volta ellenére sok örömet felüdülést tud adni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem, bár épp most készülök egy kisebb felújításra. Ősszel friss földet kell hoznom, és kicsit ritkítani a "sokféleséget", mert hellyel-közzel kezd egy dzsungelhez hasonlítani...

      Törlés
  5. Na és mit szól hozzá a két cicád?Szerintük is maradhat?
    Csodálatos virág az első képeden...mindig elfelejtem a nevét.Tán szellőrózsa ő is?
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááááááááát....Még nem teljes az egyetértés, de talán elfogadják az enyémek. Nem is értem, miért érzik konkurenciának, hiszen ha itt van a Picur, ugyanannyi szeretetet és ennivalót kapnak, mint régen....Majd meglátjuk. Egyelőre az nem teszik, hogy két másik szomszéd is eteti, behívogatja, és a macska szerintem nem tud dönteni, ki legyen a végleges gazda. Én csak második helyezettnek érzem magam - de nem baj, ha akar, legyen a szomszédasszonyé....Igen, az első képen a szellőrózsa virága van.

      Törlés