2024. augusztus 13., kedd

Micsoda éjszaka volt !!

Gyönyörűséges !!!  Némi boldogsággal, (mert "kaptam" a semmibe száguldó csodák látványát...) megelégedettséggel (mert ismerősként üdvözölhettem néhány gyönyörű nyári csillagképet és ez átkozottul jó érzés volt számomra...) némi nosztalgiával, (mert eszembe jutottak más, szépséges augusztusi éjszakák....)

Mindenesetre, akárki küldte az elmúlt éjjel felém/nekem a hullócsillagokat - itt IS megköszönöm....

Nagyon jól jött ez a kis boldogság - szükségem volt rá és ezt senki nem tudja elvenni tőlem. Senki nem tilthatta meg, hogy felnézzek az égre és hogy kicsit boldog legyek....

És nem, nem kívántam "menet közben" semmit. Egyszerűen csak vártam - kaptam - és ezért hálás voltam ...



Valójában csak magamnak, dokumentálandó a "csillagászati megfigyeléseimet " beteszek ide négy kis képet. Dátumokkal ellátva - bizonyítják, hogy micsoda vándorlás történik itt fölöttünk minden éjjel....vagy nem is tudom, mi tekergünk össze-vissza ebben a végtelen űrben...

Augusztus 5                                                 Augusztus 10

Augusztus 20                                                      Augusztus 30

           Jupiter - Mars - a Bikában az Aldebaran....és barátom, az Orion.


6 megjegyzés:

  1. Örülök hogy újra itt vagy, némi boldogsággal, megelégedettséggel..... szép témákat hoztál, mint Kós Károly gondolatai és a csillagok. Nagyon szép a fotó, ezt "csak" kaptad, vagy te készítetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt vagyok, s tán maradok is még...talán megint "tankoltam" némi erőt....hol mások írásaiból, hol a csillagokból. A fotó nem az enyém, régi kép, egyszer már szerepelt a blogban, de nekem nagyon tetszik.Sajnos csillaghullás fotózására nem képes az én kicsi masinám.

      Törlés
  2. Én nem sokat látok a csillagokból, ha felnézek az égre. Csak ami 2 tízemeletes között látható. Tegnap narancsszínű volt a Hold, és nem az égbolton járt, hanem a horizontól közel izzott, mintha csak égett volna, olyan színe volt. Egy kis félkaréjnyi látszott belőle, mire eszembe jutott, hogy le kéne fotózni, már el is tűnt. Mégis világos volt egész éjjel, nem is értem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a város furcsa, szétszóródó fényeit láttad - nem hinném, hogy sarki fényt...Amúgy a városi fények nagyon tönkreteszik az éjjeli égi csodákat - még ott, ahol én lakom, ott se látszik minden, csak a nagyobbak, a fényesebbek... Szerencsémre ezeket ismerem és tudom, merre kell keresni őket.

      Törlés
    2. Nem sarki fény olt, az biztos. A Hold volt az, már máskor is láttam ilyennek.

      Törlés
    3. Azért olvasd el ezt: https://www.idokep.hu/hirkeres/sarki%20f%C3%A9ny
      Bizony - aki szerencsés volt - láthatta a sarki fényt is....Én sajnos nem láttam.....

      Törlés