2020. április 18., szombat

Erdőben 2.


Eredetileg úgy gondoltam, hogy a csütörtöki beszámoló után pénteken beteszem a másik felét - de tegnap délután  lehajoltam rendberakni/takarítani az előszobai szekrény alját - és úgy maradtam.... Aki tudja mi ez a leírhatatlan fájdalom a gerincében - hát annak nincs mit mondanom. Aki nem ismeri - annak szívből kívánom, ne is ismerje meg soha !
Na szóval tegnap örültem, hogy élek, hogy valami ennivalót összekaparjak magamnak fájdalom nélkül - bár tán egy nap koplalás sem ártott volna... És mivel MINDIG van itthon ilyen vészhelyzetre gyógyszerem ( gyakorló derékfájós vagyok kb. 50 éve), azonnal be is vettem... Felcsatoltam a "melegítő neoprén övemet", amit én a legjobb gyógyszernek tartok, s bár "fogyasztó övnek" ajánlják, de mivel melegen tartja a fájó részt - erre a bajra is igencsak alkalmas eszköz.  És egész nap pihentem, olvastam, tévéztem aludtam, gondolkodtam.

Így hát csak ma következik a tegnapelőtt megkezdett mese vége...

Azt kifelejtettem még a mese  elején, hogy engem „természetesen” nem csak a fák, a növények varázsolnak el és tesznek boldoggá, hanem a kövek is. (Ha valaki még nem tudná…)
Ez az út nekem azért kedves/fontos és sokat mesélő, mert  a Mecsek meglehetős magas részén kanyarog és mindezek dacára, ez a vidék tele van mosott, vízben kopott kavicsokkal. (Igen, fent a „tetőn” kavicsok vannak !)  És ha behunyom a szeme, akkor én legalább térdig vízben állok egy ősóceán partján, ahol lágyan loccsanó türelmes hullámok köveket görgetnek mindaddig, míg kerek, csoda-sima felületűvé nem válnak. (hogy x millió év után én örömmel kézbe-vehessem őket...) Egyszer próbáltam erről mesélni valakinek, aki azt mondta, ne beszélj hülyeségeket....  Azóta nem hirdetem ezt a "tudást" - de akit érdekel a téma nyugodtan utánanézhet. A Gyükésből csodálatos millióéves kagylókat gyűjtöttem, és a 6-os út mellett is van egy "titkos "kibúvása" ennek a tengerparti  rétegnek, onnan is hoztam már kavicsokat, amit nem a kisördög dörzsölt simára és kerekre...
Na, elég a szövegből, jöjjön a maradék képek közöl még néhány:





Vadcsapások keresztezik az utat több helyen

A távolban Komló látszik

A mohák még nem zöldültek ki igazán


Itt pedig kedvenceim, a mindenféle "mosott" kövek láthatók: 







Amit kis csillaggal jelöltem - hazahoztam. Messziről olyan volt, mint egy kis krumpli... 


Aztán megmosdatva:



.....és kicsit közelebbről: 


Hát nem csodálatos ? És ez "csak" egy közeli fotó, mit láthatnék nagyítóval ?
Mindig megborzongok, amikor egy ilyent kézbe-veszek. Hány millió évet tartok a markomban ? Miről tudnának mesélni a csillogó kövecskék, ha beszélni tudnának ?


Bocsánat, az érzékeny gyomrúak gyorsan tekerjenek lejjebb:


Vaddisznó koponya


Disznótúrás egy szúrós csodabogyó-bokor mellett. Még a patanyomok is látszanak...




Nem vagyok vadász. Őz, vagy szarvas láb...  (Nem tudom, a vadászok az ilyesmit nem viszik magukkal ? Vagy ezt nem lelőtték, hanem más valami történt vele ?)

De hogy valami  csodával búcsúzzam, hát mi történt az utazás legvégén ? Valahol berepült a nyitott ablakomon egy kis hőscincér, akit csak itthon vettem észre...
Óvatosan zsebkendővel kivettem az autóból és letettem a kertben... Pár perc múlva nyoma sem volt. Nagyon remélem, hogy valahogy megmarad, mert nem mondanám, (ahogy utána olvastam) hogy ez a városi vidék kifejezetten neki való hely.....





Itt a mese vége. Szent hely ez a Mecsek… Itt ujjá tudok születni.
Mindig.


12 megjegyzés:

  1. Remélem már jobban vagy? A képeid kicsit átalakultak mert egyet sem látni :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én jobban vagyok (kicsit) - de a gép rám ijesztett.

      Törlés
  2. Nálam ugyanezt csinálta a blogomon a blogspot motorja. Az utolsó poszton a képeket én újra feltöltöttem. A régi bejegyzéseimben hasonlóan eltűnt. Nem a gépeddel van baj, hanem blogspottal. Szerintem frissítettek a központi szoftverükön, és emiatt van a probléma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, mindent feltettem újra - remélem, fent is marad !

      Törlés
  3. Én minden képet láttam, nagyon érdekesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érthetetlen,...Vagy még abban a percben láttad, amikor láthatók voltak. De nem baj, most újra fent van már mind.

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Sajnos a régebbi bejegyzések közül is többet kell javítani. Nyilván a blogspot csinált valami "újítást" - és mi isszuk a levét.... :-(

      Törlés
  5. Visszajöttem, mert délelőtt nem láttam semmit. :) Jók a fotók, különösen az izgalmas kavics tetszik. Az őzláb nyilván egy vadászok által meg nem talált, meglőtt / lelőtt, szerencsétlen állat maradéka.:( Sajnos, sok ilyet lehet látni az erdőkben.
    A cincéred biztos boldog volt, hogy az autóból kitetted és elbújt valahova, jó helyre!;)
    Remélem javul az eü.-i helyzeted!
    Kezdek izgulni a blogspot miatt - ahogy írjátok... még nem jártam így!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap kezdtem, ma folytatom a javítást. A kálváriásnál is sok a hiba, itt is vissza kellett keresnem februári anyagot, s javítani kell...Nem mondanám, hogy boldog vagyok - idén már volt bajom a bloggal, nagyon remélem, most abbahagyják már a "szervizelést"...
      Ugye, milyen különleges az a kavics ? Főleg kinagyítva....

      Törlés
  6. Kár lett volna ezekért a szép fotókért ha nem láthattuk volna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem a jövőben nem lesznek ilyen bosszantó hibák....

      Törlés