2020. április 8., szerda

Hajnali öröm

Tudom, tudom, tudom, hogy csapnivalóan rossz fotók,nekem mégis akkora öröm volt, hogy  elmondani nem tudom. Évek óta kísérletezem a telihold fényképezésével - még soha, SOHA nem sikerült. Maszatos sárga folt volt a nagy feketeségben. Tegnap hajnali ötkor, amikor kilestem az ablakon épp jó szögben, két háztető között állt. Meglepő módon ma hajnali fél ötkor egészen máshol volt, de ugyanúgy ragyogott. A háztető mögé bukás előtti percben sikerült lefényképeznem. Hatalmas volt, lenyűgöző  - és csak ma olvastam arról, hogy mi is volt ez a csoda most:
https://www.mosthallottam.hu/termeszet/szuperhold-2016-foldkozeli-telihold/
És itt olvasható az is, hogy az idei negyedik (!) ilyen holdas éjszaka május 6-7-én lesz. Nos, előjegyeztem magamnak....


2020.04.07


2020.04.08


Tudom, hogy fototechnikailag mínusz nulla, de én azt látom ezeken a képeken, amit a valóságban is láttam: egy aranygömböt a mélysötét égen - ami gyönyörű volt. Gyönyörű akkor is, ha itt nem látszik.


Mert aki tud fényképezni, az ilyen képet csinál:

https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2020/04/08/aprilisi-telihold-szuperhold-szuperhold-a-nagyvilagban/

Találtam egy jó mondást is a témához: "Három dolog van, amit nem lehet sokáig rejtegetni: a Nap, a Hold és az igazság."  (Buddha)



6 megjegyzés:

  1. Az élmény a lényeg, amit láthattál. Szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, soha nem fogom elfelejteni ezt a képet !(vagyis amit láttam)

      Törlés
  2. Nekem a hetedikei képet tetszik, nagyon. Csontváris kompozícióra sikeredett, címe "Aranyosfodorka hajnali holdélménye".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan mondom, egészen fel voltam dobva a látványtól !!!

      Törlés
  3. Érdemes még "rázummolni", az segíthet a jobb kép elérésében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, májusban meg fogom próbálni.

      Törlés