2020. április 19., vasárnap

Medvehagymám

Remélem - hogy a blog-kép-eltűnés nem folytatódik...... de biztonság okából  ma csak két-képes  szöveget teszek ide be, lesz elég munkám, mert ebből a blogból is, ill. a kálváriásból is eltűnt rengeteg kép. Rakhatom fel újra....  :-(


Végre helyükre kerültek az eddig szobában teleltetett kerti, nagy cserepes virágok, és elvetettem már minden virágmagot. Hogy mi lesz belőlük, az ilyenkor mindig csak egy nagy kérdőjel. Mert ugyan én megteszek értük mindent, de a magok néha önálló életet akarnak élni / avagy nem akarnak élni.... 
Mindenesetre sokfélét szórtam el a tenyérnyi kicsi kertemben, a kint élők közül volt, akit át is telepítettem (évelő őszirózsa)  és egy eddig cserépben, letört hajtásból nevelgetett bokrocskát most végleges helyére ültettem - szóval  meg vagyok elégedve magammal. Jöhet(ne) végre az eső !!!

És mi lesz a vacsorám ?  A kertemben szedtem... 
Nos ez: 



Még évekkel ezelőtt hoztam a Mecsekről pár tő medvehagymát, ami szépen kezd elszaporodni. Mindenesetre annyi van, amennyi nekem kell. Régebben tettem el a fagyasztóba is, de az az igazság, hogy legjobban ilyenkor tavasszal, frissen leszedve a  vajas-pirítósomra, szeretem a legjobban. Hajlandó és képes vagyok két hétig is minden nap ezt enni.  :-)





10 megjegyzés:

  1. Váljon egészségedre! Remélem felétek is esett mert itt igen, elültetett magjaid már jó helyen vannak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy csepp se.....:-( Viszont minden áldott nap locsolok - legalábbis amíg van víz...
      Mert ugye, ki tudja?

      Törlés
  2. Jó étvágyat a medvehagymához! Mi is nagyon szeretjük. A mi töveinket a Bakonyból hoztuk, nem sokat csak 2-3 kicsi bokrot. Sajnos nagyon lassan szaporodik kertben - itt az őrségi erdőkben nincs is - , ami volt azt 2 reggelire megettük.
    Zsuzsa az Őrségből

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsa, örülök, hogy benéztél hozzám ! :-)
      Ezek szerint akkor nekünk itt a Mecsekben és Mecsek alján szerencsénk van, mert rengeteg van errefelé. És a kertemben is tűrhetően szaporodik. Őszintén szólva nem tudom milyen tápanyag, ill. föld igénye van, talán arra felétek másmilyen a föld összetétele, mint itt a Mecsek alján.
      De azért csak nevelgesd, majd elszórja a magjait és lassan elszaporodik.

      Törlés
  3. Végre esett - gondolom nálad is! Nem túl sok, de a szomjan halás ellen egy kis segítség. Főleg a bevetett magok örülnek most! A cserepeseket még nem mertem kivinni, pedig már nagyon "ácsingóznak", de nem szeretném újra becipelni mind, inkább kivárok.
    A orfűi medvehagyma nálunk nem eredt meg, nyilván rossz helyre ültettem. Közel van Orfű, a gyerekek onnan hoznak rengeteget, jut mindenkinek. Sajnos én allergiás vagyok rá, pedig nagyon szeretem! Jól teszed, ha gyakran eszed, mert hasznos zöld a szervezetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld el, hogy itt alig volt egy picike kis zápor...Elképesztően száraz minden. Én naponta locsolok (a 700 Ft-os vízzel !) - de mi van a rétekkel, erdőkkel ? Nem is akarom végiggondolni. Megnéztem a 30 napos előrejelzést, hát lesújtó.
      Medvehagyma ügyben nem tudok okosat mondani, nálam megmaradt.

      Törlés
  4. Egész medvehagyma erdőd van :) ebből már lehet sok mindent frissen csinálni, még ha nem is nagyon tudsz eltenni belőle.
    Egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem teszek el belőle, de amíg ilyen zsenge, friss levelei vannak szinte naponta eszem. És egy hét múlva itt a pótlás, a snidlingem is növöget :-) Sajnálom, hogy nem dugtam el kis hagymát, amakkor most zöldhagymám is lenne. Na de majd jövőre.

      Törlés
  5. Nálunk a medvehagyma virágzik. Bár virágzás után nem javasolják a fogyasztását,- ( épp' üzenték nekem) - a virágja is fogyasztható,- hagyján, mert pl. virágzás után a "bogyója" is,- még árusítják is (üvegben) medvehagyma-bogyó (?) néven (Googleba írva) - igaz, aki megeszi a "bogyót"- annak nem lesz magja, amiről tudna szaporodni. Hogy milyen talaj kell neki...én sem tudom- igaz, van Nagy Bandó Andrásnak könyve a medvehagymáról,- abban bizonyára olvasható (Nekünk árnyékos helyen van,- ill. igyekszem a talaját enyhén nedvesen tartani.) Más : nekem cserepekben, ill. (muskátlis ládában) is elég szépen megmaradt,- viszont kiültetve kevésbé macerás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy nedves talajra (vagy még + árnyékra is) van szüksége, mert ha egy nap nem locsolom, megsínyli...

      Törlés