2021. március 6., szombat

Sétáltam, fényképezgettem...

....a március eleji kellemes délutánban, tudva, hogy másnapra hidegfront betörést ígért a meteorológia. Ki kell használni az alkalmat...

Már gyülekeznek a hideget hozó felhők...
Hat madárfészket találtam, úgy tűnt, mindegyik lakatlan - legalábbis most...

Őt (egerészölyv) és a párját együtt nem tudtam "elkapni"

Az őzek is szeretik a veresgyűrű som friss hajtásait....

Vadcsapás....

Csészegomba. Állítólag ehető....

A medvehagymák még picikék


Kilenc évvel ezelőtt, ugyanabban az erdőrészben...

Kedvenc, titokzatos kövem...


És nagyon sajnálom, hogy a mai bejegyzés végét el kell rontanom. De évtizedek óta  dokumentálom a gyükési mocsoklerakó helyet, ide teszek képeket, mit láttam 2021 tavaszán. Nem mintha attól tartanák, hogy bárki is összeszedi...És már én se... De elkeserít, hogy 30 éve semmi, de semmi nem változott. Sőt...









6 megjegyzés:

  1. Sosem láttam ilyen gombát! Izgalmasan néz ki.
    Orfűn már van medvehagyma, a lányomék szedtek egy pogira valót. Gondolom, mostanában beindul a nép! Szép idő van, kijönnek a városiak, lassan parkolni sem lehet... Persze, megértem.
    A szemetelést sosem fogom. A tónál is, újra hasonló a helyzet.:)) Megette a fene! Kutyából nem lesz szalonna (100 éven belül biztos!). Jaj, a kutya!.. Szépséges volt.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem emlékszem ilyen gombára és ami meglepett, hogy ehető..nem gondoltam volna...
      Érdekes ez a medvehagyma dolog, a piacon már én is láttam leveleket árusítót, itt meg tán 5 cm-esek.
      A szemét - nos,szerintem a szemét fogja megölni a bolygónkat, hacsak nem tér észhez az emberiség...
      ...Igen...Lilikém szép volt, és nagyon szerettem....♥

      Törlés
    2. Én gyerekkoromból ismerem a piros csészegombát. Édesanyám szülőfalujában árvalányfül gombának is nevezték. Legalább is azt mondta, amikor meséltem, hogy milyen érdekes gombát láttam.

      Törlés
    3. Különös egy teremtmény - biztos nem lett volna bátorságom megkóstolni. A gombák világa számomra egy titokzatos világ, és csak csodálni tudom őket. Lásd legutóbbi felfedezésemet a kék fagombát...

      Törlés
  2. Én sem láttam még élőben csészegombát, nagyon szép. Valóban meglepő, hogy ehető, mert valahol mélyen benne van a laikus emberekben a gombákkal kapcsolatban, hogy a piros az tilos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, fura ez a ki tudja honnan eredő érzés a gombákkal kapcsolatban...
      De olyan sok szépség van közöttük, én szívesen nézegetem képeiket - valamikor régen még szedtem is, mert nem csak nézni enni is szeretem. Nálunk gombaszezonban van ingyenes gombavizsgálat, akármit szedtem, mindig elvittem megmutatni. És bizony mindig volt köztük mérges. Annyit megtettem mindig, hogy a különféle gombákat egymástól elkülönítve gyűjtöttem, mert hallottam, hogy kisebb mérgezéshez az is elég, ha egy ehető csak kicsit többet "tartózkodik" mérges gomba közelében, s pár morzsát "átvesz"...A vad gomba figyelmet igényel - bár nagyon finom.

      Törlés