2021. november 18., csütörtök

Ma reggeli és esti örömöm

Reggel vettem észre a lehullott lomb alól kikukucskáló aprócska illatos hunyor virágokat. Hogy ezek mit keresnek a föld fölött novemberben, azt nem tudom. Most aggódhatok, hogy el ne fagyjanak:


Majd visszakotrom rá a leveleket, az talán megvédi a fagyoktól...

A másik nem is annyira meglepetés, mint inkább öröm, hogy ebben a ronda városi dróthálós rengetegben a ma esti teliholdat le tudtam fényképezni. Vacak kép, tudom, de én örültem neki és a kis örömöket is nagyon meg kell becsülni manapság...

Még szürkületkor...(Remélem látszik, melyik a lámpa és melyik a Hold...)


És kicsit később a sötétben...

Esetleg érdemes ezt a képhez kapcsolódóan elolvasni: 
https://index.hu/techtud/2021/11/18/rekord-hosszu-reszleges-holdfogyatkozas/  még akkor is, ha tőlünk ez az esemény nem lesz látható...


8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy most nem bosszankodsz semmin... A kis örömöket is meg kell becsülni - úgy, ahogy írod. Jusson minden napra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnapra jutott, a mai nap sajnos nem volt ilyen, de már esteledik...hátha holnap jobb lesz....

      Törlés
  2. Ne aggódj, nem fagynak el. Reggelre megdermednek, aztán kiengednek. Ilyenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem is, hogy kitartanak - de olyan korainak találtam...Még se hó, se fagy, tavasz meg ki tudja lesz-e ? Ők meg már hozzák a kis virágukat...

      Törlés
  3. Ez a kedvencem, fekete hunyor! Tavaly az Aldiban vettem cserépben, ilyenkor, novemberben és virágaival a karácsonyi asztal legszebb dísze volt. Örökzöld, márciusig virágzik, örülj neki nagyon, hogy megtaláltad!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem emlékszem már, hogy hol vettem - de nagyon meglepődtem, mikor felfedeztem most a virágokat, mert a "rendes" az később nyílik - ezt tudtam. Remélem nem lesz baja télen - betakargattam valamelyest levelekkel...

      Törlés
  4. Nem lesz baja, ez téli, KINTI virág! Csak én hoztam be karácsonyra, mert az enyém cserépben volt, de két nap után kivittem a szabadba, mert a melegtől tönkre ment volna, most is ott van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném is, hogy megmaradjon. Bár nem egészen olyan, mint a "vad" - de csak-csak a mecseki tavaszi sétáimat juttatja eszembe !

      Törlés