2022. december 20., kedd

Egy vers mára

Ugyan hó nem esik (vagyis itt lent, a városban még nem esett), de ezt a verset 5 perce találtam. Azért került ma ide, mert nem nagyon van erőm mást írni...

Dsida Jenő: December

A horizont ma ködökbe vesző,
s a nagy világ egyetlen
csöndes hómező.

Pelyhet kavarva dudorász a szél
és nagy titokról halkan
meséket mesél.

…Merő szemekkel nézek lefele,
mert énbennem talán
most minden fekete,

s reszkető térdem csöndben földet ér
és megcsókolom a havat
csak azért, – mert fehér.

 

Kép: https://infostart.hu/eletmod/2021/12/16/tenyleg-tobb-feher-karacsony-volt-a-regi-idokben-most-kiderul


4 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy közzétetted a verset, amit eddig nem ismertem! Most éppen így érzek én is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfogott engem is ez a vers, vagy épp "megfelelő" pillanatban találtam rá..Mindegy.... Jó vers.

      Törlés
  2. Nagyon szép vers, köszi a közzétételt! Sajnos a havas karácsony megint elmarad, legalábbis úgy néz ki nálunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom, én már "annyira" nem szeretem a havas telet, hiszen bezártságot jelent számomra, de azért pár szép havas napot el tudtam volna fogadni most, így az év végén, az ünnepekre...csak nehogy majd márciusban essen a hó....

      Törlés