2022. december 29., csütörtök

Nem tervezett bejegyzés

Úgy gondoltam, az év utolsó napján írok még valamit, aztán kicsit csendben leszek - de nem tudom, képes leszek-e betartani ezt az elgondolást. Mert lám, mi történt ma/most is. Csütörtök este van, és tudtam, hogy ma többszörös bolygóegyüttállás lesz látható. De nem reméltem, hogy ebből valami nekem is "jut"... Idén nem volt szerencsém a csillagokkal, szinte minden néznivaló alkalommal felhős volt itt az ég....

De azért most valamit - ha nem is a teljes "parádét" mégiscsak láttam. Így nézett ki 4 órakor az égbolt (a térkép szerint): 

Balról: Mars - Jupiter közvetlenül a Hold mellett - Szaturnusz - Merkúr és Vénusz.


Igenám, de akkor még nincs elég sötét. Viszont 6-ra már teljesen fekete lett az égbolt és a  parádé egy részét mégiscsak sikerül látnom. Tehát fél 6 felé  így  álltak egy sorban, sajnos már csak négyen "maradtak" (legalábbis az én látószögemben): 


(Csak zárójelben mondom, hogy a pirosló Marstól jobbra ott világított  Szekeres csillagkép legfényesebb csillaga a Capella....majdnem szebb volt, mint a Mars, de csak majdnem...)

Nekem ez a néhány csodálkozással, ámulattal töltött perc is nagy öröm volt, még akkor is, ha egyedül élveztem a látványt...

Vagyis hát nem voltam egyedül, fölöttem ragyogtak a csillagok....


2 megjegyzés:

  1. Stellarium egy nagyon hasznos dijmentes programm computerre. Ajánnlom letölteni. Vagy az is lehet hogy régóta ismered? Nekem nagyon tetszik, nèmet vagy angol nyelven.
    Minden kedves olvasónak BÚÉK🍀🌿✨💫

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is: neked is BÚÉK !
      Másodszor: a Stelláriumon kívül még vagy egy tucat csillagászati oldalt nézegetek rendszeresen. Vannak jó és érdekes oldalak. A kedvencem ez: https://www.heavens-above.com/

      Törlés