2022. december 7., szerda

Köszönöm V. a karácsonyi ajándékot !

2022. december 06. 22:43

"A kedd esti bejelentéssel összhangban megjelent a rendelet az üzemanyagárstop kivezetéséről...
....a rendelet a kihirdetése napján 23 órakor lép hatályba...
....Vagyis beigazolódott az az előzetes várakozás, miszerint a kormány rendkívül szűk határidővel hirdeti ki a benzinárstop-intézkedést, hogy az autósoknak ne legyen idejük lereagálni és még jobban megrohanni a benzinkutakat...."
Várom a következő meglepetést.
Biztos vagyok benne, hogy jönni fog.

6 megjegyzés:

  1. Biztosan jön. Az összes hozzáértő közgazdász szerint minden ársapka teljesen elhibázott és torzítja a gazdaságot. A kormány a kutasokkal és az importőrökkel akarta elvitetni a balhét, de persze ki a saját ellensége, hogy a drágán megvett árut literenként kb. 200ft veszteséggel adja el? Amúgy is igen rossz intézkedés volt, hiszen kinek minél nagyobb autója van, vagy minél többet ment ide-oda, annál több burkolt támogatást kapott, azok helyett, akik bármi okból rászorulnának a támogatásra, de nincs autójuk. Nagy ötletei vannak a kormánynak, amikor pl. a beszállítói aktuális számláit nem fizeti ki, hanem 3 hónappal kitolja a fizetést (szerintem egyébként ez szembemegy az Európai Uniós joggal). Hasonló a helyzet a tojással, cukorral, csirkemellel, láttam olyan riportot, hogy az újonnan elkészült csirkefarmra nem vesz csirkéket a fiatal tulaj, mert a megnövekedett takarmány, és energiaár, plusz a leszorított vételárak miatt a költségei se jönnének vissza, nemhogy nyeresége lenne.
    Ennél is nagyobb bajnak tartom azt a szemfényvesztést, vagy torzítást, amit a fejekben okoznak a félrevezető tájékoztatással, hogy a nép ne értse a valós okokat, és megtartsa őket a hatalmukban, hogy Orbán minden helyzet Szíjjártó társaságában kettecskén közepette röpködhessen 150 fős honvédségi géppel Szlovéniába, és még az autókonvoját is oda küldje.
    Még nagyobb baj, hogy az összes eddigi kormányunk nem sokat tett a nagy ellátó rendszerek fenntarthatóságáért, így aztán nézhetjük a nyugdíj-, a szociális-, és az egészségügyi rendszerek összeomlását.
    Engem például (de szerintem téged is) annyiban érint (és ez sokkal keményebb, mint a benzinár), hogy amikor 8 éve nyugdíjba mentem 44,5 év szolgálati idővel, a nyugdíjam a jövedelmem 88%-a volt, ami akkor megfelelt egy átlagbérnek, de mára az átlagbér harmadát éri.
    Csak zárójelben jegyzem meg, hogy 2 napja itt a falusi boltban 180 ft-ért vettem a 42 gr-os élesztőt.
    Ha az őszinte véleményemre vagy kíváncsi, azt kell mondanom, hogy 2010 óta sikerült azt a kormányt megválasztanunk, amely a saját népének a legtöbbet ártott a történelmünk során.
    th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "sikerült megválasztanunk" szerintem csak téves ragozás, úgy gondolom te se, én se ezekre szavaztunk. De ezek szerint a többség EZT akarta (?) - és még mindig nem vagyunk ott, hogy kimenjünk az utcára - tehát folytatódhat a játszma....Bár a tanárok-diákok már elkezdték.Egy biztos, 40 év munkaviszony után a "megemelt" nyugdíjam olyan szégyentelenül kevés, hogy inkább elhallgatom, annyira szégyellem, pedig hát... ugye nem én vagyok az oka.

      Törlés
    2. Igazad van, nem szavaztam rájuk, mint magyar, általában, úgy értettem a sikerültet. Viszont veled együtt gondolom, hogy nem mi, 70 felettiek fogunk kimenni az utcára tüntetni - vagy ahogy hallom, a lakájmédia szerint tüntikézni.Mit tennének velünk, ha a saját jövőjükért nagyon konszolidáltan és békésen tüntető fiatalokat semmibe veszik? Ha Pintér nem mer a szemébe nézni akkora tömegnek, mint 100 tanár és sunyin eloson a hátsó ajtón. th

      Törlés
    3. Én azért aggódva várom a folytatást, mert van egy olyan érzésem, hogy előbb-utóbb lesz....

      Törlés
  2. Bravó! Hát nem potyognak a kommentek... Elég sok emberrel beszéltem ma, úgy vettem észre nem sokakat izgat a téma. Egyöntetűen azt mondták: hát, ha ennyi, akkor ennyi... Ez van, nem tudunk mit tenni. Akkor is megvesszük, s autózunk, mert így kényelmes. Hozzáteszem, nem gazdagokkal beszéltem, közép, ill. alsó-középrétegűekkel, ahová magamat is sorolnám. Vagy lassan magamat csak múlt időben jegyezhetjük... Én így érzem...
    De úgy látszik a többségnek még ez is belefér, anyagilag is, meg a tűrőképességébe is. (Mondjuk a magyar embernél birkábbat még nem láttam, valahogy sose tudunk magunkért rendesen kiállni...) És nem ez a játszma vége, lesz még ennél sokkal rosszabb is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nekem is az az érzésem, hogy nehéz idők jönnek...Sajnálom magamat(korosztályomat) mert úgy érzem, nem ezt érdemeltem/tük. De az is igaz. hogy a magyarok valóban birka-türelműek.És most ebbe magamat is beleértem, mert én már nem akarnék tüntetésekre járni. Békességben szerettem volna megöregedni, de úgy látszik, ez nem adatik meg nekem (se).

      Törlés