2023. március 8., szerda

A családom....volt

 

(Két kis unokatestvér, a  férjem és a kislányom hiányzik a képről...de...már csak én élek.)

Petrarca: Az élet elfut, vissza sose fordul…

Az élet elfut, vissza sohse fordul,
s nagy léptekkel jön a halál mögötte,
s minden, mi van, mi volt s mit sűrű ködbe
rejt a jövő, lelkemben búra torzul.

Fáj emlékezni és fáj várni zordul,
így is, úgy is rossz: ó, ha nem gyötörne
üdvösségemnek gondja, összetörve
megfutnék onnan, hol fogam csikordul.

Múltjában semmi jó, de mennyi bánat
érte e bús szívet, előre nézek:
hajóm szelek hánytorgatják az árban,

a kikötőben balsors várja, fáradt
kormányosa, ledőlt árbóc, kötélzet
s a drága fény kihúnyt, mit úgy csodáltam.
/Sárközi György fordítása/




2 megjegyzés:

  1. Szép nagy család voltatok, nagyon szomorú hogy már csak Te élsz közülük.... a lányodról eddig nem is tudtam....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony szomorú...napok óta nézem ezt a képet, ide tettem a gépem mellé....Míg ketten voltunk öcsémmel, valahogy nem éreztem ennyire egyedül magamat...Senkim nincs már, akivel a múltról, a gyerekkoromról beszélhetnék és ezt nagyon nehéznek érzem most.

      Törlés