2023. március 11., szombat

Semmik vagyunk....


Így néz ki a Föld bolygó a Szaturnuszról! Ha ilyen kicsik vagyunk a Naprendszerben, akkor semmik vagyunk az univerzumban. Valaki, aki a Szaturnusz gyűrűin él, el sem gondolná, hogy van élet abban a kis pontban.

Nagyon szeretem az ilyen képeket, de a látásuk utáni gondolataimat kár, hogy nincs kivel megbeszélnem... Ez a cm-ben, km-ben gondolkodó világ tényleg nem tudja ésszel felérni a világmindenség végtelenségét. Beszélhetünk róla, mutogathatunk, vagy mondhatunk számokat, de a valóságban az agyunk leragadt a cm-nél, a méternél...Kár erőlködni, a Földre teremtődtünk - de azért jó, hogy legalább a mesékben tudunk hinni.....

Arra gondolok néha, milyen jó lenne, ha az ember (vagyis én) képes lennék elrepíteni magamat oda, ahová szeretnék eljutni, ami gyakorlatilag a valós világban  lehetetlen. Hát kérem lenne pár tippem. Pl. szívesen pihennék egyet a Szaturnusz egyik gyűrűjén is.....

És itt van az "utazáshoz" egy "térkép"...csak hogy tudja az ember merrefelé kell elindulni...Itt látszik a Szaturnusz és a Föld közötti "távolság" is....szóval elég messze vagyunk egymástól...és ráadásul még az a duci Jupiter is útban van ....

És itt a témához egy friss, mai olvasnivaló:

https://www.origo.hu/tudomany/20230308-megvan-a-bolygo-ami-kiirthatja-az-eletet-a-foldrol.html



2 megjegyzés:

  1. Benéztem hozzád. Együtt érzek Veled, fogadd részvétem. Nem tudom, hogy lehet éppen márciusban? Apukám és anyai nagymamám is márciusban mentek el. Persze máskor is fáj. Más: szeretem én is a csillagos eges érdeklődésedet, így én is elolvasom ezeket a cikkeket. Gyerekkoromban a nagypapámmal borzongtunk a parányiságunkon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Krisztina együtt-érző soraidat...Az égi dolgok régóta érdekelnek és nekem olyan öröm, ha valami különleges dolgot fedezek fel. Ez az egész tudomány, a csillagászat, számomra olyan mint valami mese, hihető is, meg nem is, a cm-re, m-re szabott agyammal néha igazán felfogni se tudom, de mégis olvasom, nézem, és mint gyerekkoromban a mesékben - sok örömöt lelek eközben...
      Nos, kinek mi a kedvence...nekem pl. a csillagos ég (is).

      Törlés