2023. március 17., péntek

Véletlenek nincsenek

Ma - 2023.március 17-én - (hajnalban) ezt találtam:

Túróczy Zoltán: Tanács

Ma még tiéd körülötted minden.
Adhatsz belőle. Adj hát, kinek nincs,
Mert jön egy nap, talán nemsokára,
S kihull kezedből minden földi kincs.
És nem lesz többé tiéd semmi sem.
Tollad, virágos párnád másra vár...
Mit maga köré épített egy élet,
Nem több mint összeomló kártyavár.
Ma szólhatsz még jóságos, meleg szóval
Testvéredhez, ki szenved, szomorú.
Vigaszt hoz szavad zengő muzsikája,
S tán rózsát hajt egy töviskoszorú.
Hajolj hát hozzá, amíg beszélhetsz,
Harmatként hulljon szerető szavad:
Mert jön egy nap, hogy elnémul ajkad,
És soha többé nem fakad.
Ma kezed még erős, a lábad fürge,
Szolgálhatsz szegényt, árvát, beteget.
Ma letörölhetsz verejtéket, könnyet.
Oh, most segíts, ha teheted.
Mert jön egy nap, hogy kezed mozdulatlan,
Mindegy hogy ősz lesz, tél, vagy kora nyár,
Mert nincs több időd, s amit meg nem tettél,
Azt nem teszed meg soha többé már.
De ma még tiéd körülötted minden.
És adhatsz, adj hát annak, kinek nincs.
Hisz jön egy nap, talán nemsokára,
S kihull kezedből minden földi kincs.
Csak az lesz tiéd, amit odaadtál,
Csak az, mi minden kincsnél többet ér.
A tett, a szó, mit szeretetből adtál,
Véled marad, s örökre elkísér.





4 megjegyzés:

  1. Elkeseredett vagyok , szép megható ez a vers! Bármit csinálok próbálom figyelmemet másra terelni de nagyon nehéz, gondolom neked is hasonló napjaid vannak ! Szép nyugodt hétvégét kívánok sok szeretettel:Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, ne kívánj magadtól lehetetlent! Hogy lehetne "elfelejteni" valakit,pár hét alatt, akivel leéltél egy életet. Adj időt magadnak, én is azt érzem, nem lesz könnyű az ami rám (ránk) vár, de semmi más "gyógyszert" nem látok, mint az "időt"....Sajnos hiába tanácsolják nekem is, hogy "keress kedvedre való elfoglaltságot" - az agyam akkor is működik és eszembe jutnak apróságokról régmúlt események - és így se könnyű. Hidd el, nincs más orvosság, csak az idő...(Nem én találtam ki....)

      Törlés
  2. Már megint késve írok, a tegnapi naphoz: azt hiszem, mint láthattad már, tudtam követni, ami Veled történt. Nagyon együtt érzek, nehéz napok ezek, de kívánom, hogy találd meg a "kapaszkodókat"!
    És mindannyiunknak is ezt kívánom. Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm soraidat - mint fentebb Évának írtam - én csak egy "gyógyszert" látok, amit persze nem adnak ingyen és valószínű nem is mindenkinek segít - de talán tompul a fájdalom, halványul a veszteség-érzés...mert (nagyon triviális, de) az élet megy tovább..... ha sírunk, ha nem.....

      Törlés