2023. szeptember 12., kedd

Kedd hajnalban az égre néztem....

 ....és bizony nem láttam semmit.... (5.00 óra)

Azaz, de: a Holdat és a Vénuszt, nagyon, nagyon messze, nagyon picikének és "természetesen" közte az üstököst nem láttam. Nem tudom miért reméltem, hogy mégis...csak egy pici pöttynek, csak egy foltocskának, nemtudomminek... úgy szerettem volna.....

De hát szabad szemmel  - még akkor sem, ha a távolbalátásom elég jó - akkor sem  láttam semmit... 

A net biztos tele lesz csodás fotókkal, én  bizonyítékképp - hogy fent voltam és próbálkoztam, csak egyetlen képet csatolok:


Persze nem bírtam magammal, picit később 3/4 6 után próbálkoztam még egyszer, már az utcára is kimentem - tudva, hogy csak a Holdat és a Vénuszt láthatom, de reménykedve a csodában... Na de csodák többnyire csak a mesékben vannak....







8 megjegyzés:

  1. Kitartó voltál és próbálkoztál a fotóid szépek!
    Boldog névnapot kívánok sok szeretettel Éva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jókívánságodat köszönöm. És azért vagyok nyugodt, mert végülis a Holdat meg a Vénuszt láttam - azok is szépek.

      Törlés
  2. Komet steigt am östlichen Horizont auf
    Momentan ist er ab circa 5 Uhr am Horizont sichtbar, bis ihn das Tageslicht gegen 6 Uhr wieder verdrängt. Wer den Kometen am frühen Morgen beobachten will,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, én időben kint voltam - de sajnos nem láttam....A fotók 5 és 6 óra között készültek.

      Törlés
  3. Úgy értettem a leirásokból, hogy a horizont közelében kell keresn, 5 órakor körül tünik fel a horizonton.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán ez is oka lehetett, hogy nem láttam. tőlem (udvaromból) ugyanis nem látható a horizont, csak a szomszéd háza, fái...Az időpont stimmelt.

      Törlés
  4. Schweicben kérdeztem az ismerösöket, egy távcsö kell a megfigyeléshez. A láthatóság a légköri viszonyoktól is erösen függ, páratartalom, légszennyezödés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, erre azért gondoltam, hogy tán ha lett volna távcsövem...de hát nincs, nem volt...Valami miatt azt hittem, hogy azért valami pici mozgó fényt fogok látni...Sokat bámulom és csodálom az eget, és tudom, hogy van rajta "forgalom" - a picinyke szatelliteket is lehet néha látni, ha rájuk süt a nap, vagy épp jó szögben úsznak el fölöttem...Ezért reménykedtem, de nem vagyok szomorú. Én legalább tudtam, hogy itt árt "valami". Sokan vannak, akiket ez nem is érdekel.

      Törlés