2023. szeptember 4., hétfő

Római templomszínház

Az első képig tartó szöveget reggel írtam. Aztán menet közben egy barátomtól kaptam érdekes infókat ill. a helyszín felfedezése-kori képeket. Azokat most a bejegyzés alján láthatod + egy videót is...

Ezt reggel írtam: Míg elkészülök a tegnapi rengeteg fotóm feldolgozásával, ajánlok egy érdekes olvasni-valót. Amit én egyszerűen nem vagyok képes megérteni. Miképp lehetséges, hogy ezt SENKI nem látta eddig ????? Azért nem egy elásott cserépedény darabkáról van itt szó.....

https://senior.hu/2000-ev-utan-egy-repulesrajongo-iskolaigazgato-fedezte-fel-a-lelegzetelallito-romai-templomszinhazat/

https://sworld.co.uk/2/535561/photoalbum/a-hihetetlen-teatro-tempio-romano-a-pietravairano


Kép a cikkből - a felújítás utáni helyszín

A reggeli mese folytatása délután:

Ezek az alábbi képek  a rom felfedezésekor készültek. Így már hihető, hogy  senki sem tudott róla. Különösen akkor, ha ezekre a régi fotókra még erdőt is képzelsz, ami állítólag volt körülötte,  és teljesen eltakarta....

Nos vannak érdekes dolgok és érdemes néha egy témát alaposabban körüljárni, nem csak az első - felszínes - hírre "bukni"... 

Az alábbiak a régi képek  és gondolj a romok közé még fákat, bokrokat. Nem csoda, ha nem tudtak róla...vagy ha gondolta is valaki, hogy ezek "valami régi kövek" különösebb figyelmet nem fordított rájuk.....

Szerintem ez lehetett az első, az eredeti a "felfedező" fotó

Ezek a képek amikor készültek, valaki már mégiscsak járt ott, lásd a jobb alsó részen lévő "épület-félét" és az utakat. És itt már bokrok sincsenek, tehát ez az erdőtűz után készülhetett. De azért még ez is a "kezdeti" állapot, nem sokkal a felfedezés után:





Nos, kérem a hibát, tévedést  tudni kell bevallni is.
Megtettem. 

Ez egy modell-videó a helyszínről: 



És ez egy valós felvétel:



2 megjegyzés:

  1. Kiváncsi lennék hogy nézett ki mikor rátaláltak a levegöböl. Most szépen felújitva mint új látható. Gondolom a tetmészet, a növényzet már erösen benötte, hogy oly észrevétlen maradt évszázadokon át.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiegészítettem az anyagot....Tényleg különös egy hely lehetett ez,.

      Törlés