2023. szeptember 16., szombat

Na, ebből se lesz szöcske...

Ráment egy fél éjszakám és bevallom, még ma reggel is keresgéltem, de nem jutottam sokkal előbbre, mint amikor először próbáltam meghatározni, hogy kik is szerelmeskedtek az udvaromban....Első nekifutásra és elég meggondolatlanul, "csak ránézésre" azt mondtam/írtam, "szerelmeskedő szöcskéket" fotóztam a kertemben. Ja, de kiderült aztán, hogy a fene se tudja (én se most már), hogy ezek most szöcskék, vagy sáskák...

Szóval, akiket tegnap a kertemben lefotóztam nem tudom mik. Lehetnek szöcskék és lehetnek sáskák. A neten lévő zűrzavar és számtalan "tudományos" meghatározás nem segített - de most már nem is erőltetem....

https://felegyhazikozlony.eu/hirek/25917/tikkadt-szocske-vagy-saska

Nos, itt le van fényképezve, mi több le is van írva, hogy az én szerelmeskedő párocskám bizony sáska volt. És én marha nem eltapostam, hanem "kimenekítettem"....

Jaj, de bolond is vagyok én.....


A neten a bal oldali sáskának van titulálva, természetesen a jobb oldali vacak fotó az enyém.

Szóval a fotómon  szerelmeskedő sáskák vannak !!! Hogy milyen sáska, azt tán egy szakértő se tudja, akkora e téren a zűrzavar.

Barna tarlós-sáska

Olasz sáska


Zengős tarlósáska

Ha ennyi nem lenne elég, itt van még egy kis válogatás a sáska-félékből (pontosan 24 féle):

https://brainmanpictures.piwigo.com/indexe)/tags/5855-saska

És itt alább olvasható, ami én első nekifutásra - most már látom, tévesen,  írtam - de azért meghagyom. Nem szégyen a tudatlanságom, életemben nem foglalkoztam még a tücskökkel/sáskákkal - hát most kicsit okosabb vagyok - bár..... azt még mindig nem tudom, hogy ki rágta meg a kertem bokrainak levelét.....

                                      **************

Ez a tegnapi szövegem: 

Na, ebből se lesz szöcske......mármint abból a kis barna izéből, amit a fotón még a virágszáron lehet látni. (Hmmmmmmm.... utólag elgondolkodtam, az a kis barna a képen pete-e, vagy ijedtében mást produkált a szöcsi...? Lehet, hogy ez utóbbi a valóság...de azért az se semmi, hogy a vacak kis gépemmel szöcske-kakit tudtam fényképezni ...) 

Azt hiszem, hogy a párocskát igencsak megzavartam. Miután lefotóztam őket, letörve a virág szárát, amin szerelmi nászukat töltötték, kivittem őket az utcára. Nem tudom, elég messze vittem-e a kertemtől, de nagyon utálom őket, annyi mindenemet lyukasra, rojtosra rágnak valakik, rovarirtó permetezőt meg - a macskák miatt se - akarok használni.

Nos, ilyen fotóm se volt eddig:



Rágásnyomok: 



Mi csinálhatja ezt ? (Írtam reggel...) 

Nakéremszépen !! Csak meglett a válasz.
Valószínű valamiféle sáskák garázdálkodnak  a kertemben !!!!

És akkor tovább szörfölve neten, látom a legfrissebb hírt: 

https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2023/06/20/orias-azsiai-imadkozo-saska-megtelepedett-magyarorszag/



.... abba is hagyom a témát, mert még találok valami ijesztőt..... 


Na, találtam mégis:
"Az emberiség már legalább egy évezrede küzd ezekkel a szárnyas rovarokkal. Valójában minden sáska szöcske, azonban nem minden szöcske sáska. A kettő között az a legalapvetőbb különbség, hogy a sáskák hajlamosak rajzani, míg a szöcskék nem. Egyetlen sáska még nem ad okot aggodalomra, de amikor egy nagyobb csoport gyűlik össze belőlük, akkor még egy-egy kert sem feltétlenül képes csillapítani az  étvágyukat, ezért egész területeket pusztíthatnak el...."

4 megjegyzés:

  1. Ez valóban ijesztő maga a látvány is , és amilyen kárt tud tenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy "felfedezés" volt ez számomra, most legalább tudom, mi csinálja a kárt nálam. Bár csak azt tudnám, hogy miképp tüntethetem el őket - legalább jövőre....

      Törlés
  2. A hagymás bejegyzésedet nem látni sajnos.

    VálaszTörlés