2024. április 21., vasárnap

Bolond idők.....

Szeretem reggel nézni a 3SAT-on az időjárás jelentést...Jó a zenéje és hegyeket mutat - ez a kettő nekem már elég egy nap kezdéséhez. De nem biztos, hogy majd júliusban is azt fogom mondani, amit ma: nem szeretnék Németország magasabb hegyein élni.... Most ugyanis - kis tavaszi csalós idő után - igencsak visszatért oda a tél. Vidáman sízhetnek  a hó imádói. 

Itt: van egy jó kis weboldal, ahol több sípálya friss hírei olvashatók: 

https://www.skigebiete-test.de/schneehoehe/skigebiet/haldenkoepfle.html

Alpbach

Nem vagyok meteorológus, de talán az se egészen normális, hogy Schwarzwald magasabb hegyeiben komoly havazás volt a napokban. Azért mégiscsak április vége felé közeledünk....

Itt nálunk hovatovább azt kell mondjam, a tavasz is véget ért és lassan beköszöntenek a nyár-eleji napok. Pár kicsit hűvösebb nap után, jövő hét végére visszatér a húsz fok fölötti hőmérséklet, és még akkor is "csak" április vége lesz.....

Szóval változik minden... az időjárás is, csak valahogy semmi se "jó irányba".....

Egy nappal később találtam az alábbi képet, s mivel kedves Szlovéniámban készült, utólag beillesztem ide. Nem másért, csak újabb dokumentumként, hogy teljesen megbolondult az időjárás....


6 megjegyzés:

  1. Most nézem át a régi 20-25 évvel ezelőtti természetjáró naplók feljegyzéseit. Ez nem túl távoli múlt. Még ekkor is teljesen más klíma volt. December 5-től február 20-ig hó volt a Mecsekben szinte minden évben kisebb megszakításokkal, persze olvadt már akkor is, de jött újabb adag. (100 éve meg leesett a Mecsekben a hó december elején és március elején olvadt csak el. Na de, az már régen volt.) Vissza a 25 évvel ezelőttihez: A tavaszi hónapokban hetente kb. kétszer eső van beírva, jelentősebb mennyiségben. Márciusra 10, áprilisra 18-20, májusra 22-25 fok a kora délutáni órákban. Nyáron már akkor is meleg volt, igaz még csak leginkább 30-32 fok, és sok zivatar kipattant nyáron is, persze ezek sokszor felhőszakadás formájában, de azért nyaranta is voltak, csendesebb esők borús kissé hűvösebb napokkal. A források, patakok vízhozama sokkal kiegyenlítettebb volt, és többségük egész éven át folyt. Ma azért egészen más a klíma (egyszerűen nincs csapadék már semmilyen évszakban rendesen és rengeteget melegedtünk), és csak 25 év telt el...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tényekkel nem lehet vitatkozni....És aki nem látja/veszi észre, vagy tudomásul, hogy igencsak változik a klíma - azon csodálkozom. Egyet nem tudok, személy szerint én mit tudnék tenni annak érdekében, hogy ez a folyamat lelassuljon, vagy megálljon....És itt látom a baj alapvető okát: valószínű más is ezt gondolja. Végig-gondoltam: a szemetet szelektíven gyűjtöm, igaz, a kert locsolásra még ivóvizet használok - de ezt már "bűn"-nek érzem, mindenféle értelemben a "fogyasztásom" igen alacsony szinten van ...de hát autót azért használok. Viszont ha én (csak én) leteszem a kocsit, attól változik valami ? És pontosan ezt gondolja mindenki...Bármilyen ijesztőnek és szomorúnak hangzik, szerintem csak valamiféle katasztrófa fogja/tudja majd megváltoztatni az embereket.

      Törlés
  2. Sajnos felborult az egész világ.... régen négy évszak volt, lehetett tudni hogy mire számíthat az ember, például ha elutazott. Most a téltől a nyárig mindenre lehet számítani minden évszakban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez szomorú, de tény...engem viszont az izgat, mi várható ? "Visszaváltozik" ? Rosszabb lesz ? Sajnos én ez utóbbira szavaznék ha megkérdezne valaki.....

      Törlés
  3. Kékestetőn még hó is esett - nem is kevés- néhány nappal ezelőtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt a magasságot elérte a hideg, de én a német tévében láttam, hogy ott micsoda havazás volt ! Télen, az igazi télen nem volt ilyen !!!

      Törlés