2024. április 19., péntek

Cyber világ

https://hamuesgyemant.hu/tudomany/alzheimer-kor-mobiltelefon

Cyber világ


Nem veszed észre, hogy nem veszel észre
és fejed leszegve, meredsz a tenyeredbe,
füledben dugó
és nyomkodod a gombokat,
karod leszakad, hátad hétrét görnyed,
fejedet elhúzza a gép s a kép,
nem látsz semmit, se előtted, se mögötted,
de nem is érdekel, s ha majd a gödörbe belöknek,
csodálkozva tán feltekintesz akkor: mi volt ez ?
hogy kell törölni ? vagy mit kellene menteni, s hova ?
és ostoba képpel bámulod, ki melléd esik,
hasonlít rád, testvéred volt ? tán apád ?
vagy csak valami hozzád hasonló virtuális lény ?
már ő sem él, de kezében a kütyü, 
és ő se érti mi ez most ?
valami szabotázs ? vírus ? 
hiszen nem lehet az életnek vége,
míg látszik valami a monitoron.

2018 febr.


cyber angol nyelvű szó, aminek a magyar jelentése számítógépes, számítógépekkel kapcsolatos, virtuális. Más szavakkal összekapcsolva szokták használni.

4 megjegyzés:

  1. Életből merített, mert naponta látom és már nem csak a fiatalokat hogy úgy közlekednek hogy közben vagy hallgatják vagy nézik a mobiljukat és közben nekimennek az embereknek. Volt részem egy ilyenben mikor félrelöktek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy öreg vagyok, vagy buta - de nem vagyok képes ezt megérteni.Nekem is van mobilom, használom is ha szükségem van rá...de attól még "élek"...Mert ez a mobilba-bújós variáció - szerintem - nem élet, csak nézelődés....

      Törlés
  2. Én azt hittem eleinte hogy bolondok. Magukban beszélnek :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ugyanez történt velem, én még az út másik oldali járdájára is átmentem, annyira rossz érzésem (=félelem) volt....A telefon valahol a kabátjában, a nyaka körül lehetett elrejtve, mert a kezében semmi sem volt, kényelmesen sétált és hangosan beszélt "magában". ....Sosem fogom elfelejteni.

      Törlés