2024. május 28., kedd

Gombagombagomba

Akciós volt a gomba a Lidl-ben....

Javaslatom a felhasználásra: 

25 dk gombához 25 dk szoba-hőmérsékletű vaj (nem margarin!) kell és só.
A gombát mosás és a szükséges tisztogatás után nagyon apróra kell vágni (2-4 mm), 1 evőkanál vajat gyengéden (kis lángon) felolvasztani, beletenni a gombát, és addig kevergetni, míg a keletkező nedvesség elfő. Ezután sózni majd hagyni kihűlni.
Amikor kihűlt akkor lehet a vajhoz keverni, esetleg egy kevés füstölt reszelt sajtot hozzászórni, megkóstolni s ha kell, még utána-sózni.

Alufóliába tenni, ügyesen egy hengerré felcsavarni és betenni a hűtőbe (nem fagyasztóba!)

Pirított kenyérre kenve, de sült húsra is használható és természetesen ízesíthető hagymával, fokhagymával, borssal – bár ezek elveszik az eregeti jó gomba-ízt.



6 megjegyzés:

  1. HÚ, ez nagyon jó recept, kipróbálom.
    Érdekes, amit írsz arról, hogy elveszi az ízét. Én egy ideje - mióta Németországban megkóstoltam- nagyon szeretem a spárgát, úgy, ahogy ők főzik. Nézek magyar gasztroblogokat is, és azt látom, hogy fokhagymát és hagymát tesznek rá, vagy a levesbe sárgarépát és hasonlókat. Ugyanaz a véleményem, mint neked, A spárga íze önmagában finom, a fokhagymával elnyomod. Nem véletlen, hogy a németek és a hollandok tejszínnel és egy kis petrezselyemmel eszik, a köret meg max. vízben főtt krumpli. - th

    VálaszTörlés
  2. Bevallom én a "natúr-egyszerű" módot választottam, nekem az ízlett, de hát ugye másnak lehet más véleménye....

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a gombát de ilyen formában még nem kóstoltam. Kíváncsi vagyok milyen az íze megérdemel egy próbát!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon finom lehet, ki fogom próbálni, szeretjük a kencéket, és ebben tudjuk, hogy mi van benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És egyszerű - nem szeretem, ha egy étel túl van bonyolítva...

      Törlés