2024. május 12., vasárnap

Tenyérnyi kertem örömet adó képei...

Nem nagyon tudok hosszabb szöveget írni a képekhez...

Az autóban is átvették a hatalmat...






Bent is csak alvós képet tudok róluk csinálni...

A rovarhotel és őre

Madáritató, benne az ég meg a felhők

Petúniák
                                                                         

Tavasz

Úgy öntötte el a fákat
a zöld levél,
ahogy árad a víz.
Éjjel – míg aludtak
az emberek – a rügyek
sóhajtva emeltek selymes
tenyerükkel az ágak végére
összezárt szirmú virágokat.
És amikor kisütött a nap,
rózsaszín, lila, fehér
szirmok szikráztak
az aranyló szélben.
1974

Bojtocska

Petúniák és bugás lángvirág

Régebben volt egy olyan könyv, aminek az volt a címe, hogy "Nagy öröm a kiskert"....Nos, ez igaz....
 

10 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves fotókat hoztál, szép virágok aranyos cicák más nem is kell!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira szeretem ezt a kicsi kertemet, hogy majdnem naponta fotózok benne virágokat - és hát ugye a macskákat is...és néha mutogatom....örülök, ha tetszett.

      Törlés
  2. Megint feltöltődött a lelkem szépségekkel :) A cicák is tetszenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, és én igyekszem jót, szépet mutatni, pedig néha nehéz...Ma reggel épp megint kicsit "nekikeseredtem" - majd írok róla....

      Törlés
  3. Nagyon hangulatosak a fotóid, gyönyörű lehet a kerted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretem, bár nem igazán "kert" hanem csak csöppnyi udvar - viszont belezsúfolom a fél világot...Nekem öröm, ha nyílik egy virág, és szívesen gondozom őket, naponta locsolgatom a drága csapvízzel...(sajnos nem tudom megoldani az esővíz gyűjtést....)

      Törlés
  4. A petúniák közt nem verbéna nyílik,hanem Phlox paniculata,bugás lángvirág.Nekünk minden színben volt.
    Messziről odacsalja a szendereket,imádják.Gyerekkoromban azt hittem,hogy kolibri.Igen,a magyar kolibri...Régen láttam már,majd nyáron hozzád biztosan betér.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anci, kijavítottam...és igen várom nyáron a szendereket, nagyon szeretem őket, szinte jobban, mint a "rendes" lepkéket.

      Törlés
  5. Nagy öröm bizony, s az alvós népek is örömöt adnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Néha gondolkodom azon, nem lenne-e jobb egy nagyobb kert ? És MINDIG arra a megállapításra jutok, hogy nekem jó ez, pont ilyen kell, ezt tudom nagyon szeretni. NEM egy mintakert, ez egy dzsumbuj, összevissza van benne minden, de minden petúnia és minden petrezselyem, zöldhagyma és árvácska kedves nekem. Szeretem és ismerem őket. Ápolom, gazolom, öntözöm. Szóval öröm benne minden percem. És hát a macsekok ???? Az élettársaim. A családom. A mindeneim.....

      Törlés