2024. május 11., szombat

Mai felfedezésem

Mondom én, a világ telis-teli van csodákkal - és egy élet nem elég a felfedezésükre.

Mert mit találok ma is (életemben nem hallottam róla):

http://www.plantarium.hu/2013/11/25/epifita-tarsberlok/   Már látom előre, fogom én böngészni ezt a blogot...

Van pl. ez a Elatostema Salvinioides. Szinte a "semmiből" él....




"Az epifiton( többesszámban:epifita) növények többnyire fákon élő, de azokon nem élősködő növények. Általában a fák ágrendszerének szövedékében, a fák ágvilláiban rekedt törmelékben, korhadékban vagy a kéreg repedéseiben  telepednek meg. A kapaszkodó-, és életfelületet biztosító fától sem vizet sem tápanyagot nem vonnak el. A fák lombkoronája az életterük, nem a talajban gyökereznek és rögzülnek.  Tápanyagaikat a támasztófelületet adó növényen kialakult “humuszágy” biztosítja. A páratelt  trópusi levegő víztartalmát pedig speciális léggyökereikkel veszik fel. ..."

Hát nem fantasztikus ???  Így kell/lehet a "semmiből" élni....

És akkor még találtam ezt is: 

https://www-myhomenature-com.translate.goog/products/elatostema-salvinioides?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Nézz csak bele, mi mindent lehet(ne) itt vásárolni !!! Eszemmegáll..............orchideától a tarantella pókig.....mohától a cseresznyecsótányig....és tovább, szinte a végtelenség, vagy a mesék határáig...

Szeretem a felfedezéseket. Egy élet nem elég a világ csodáit megismerni.

Ja, egyébként szuper féreg is van, 50 db  16,59 USD.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése