2024. május 10., péntek

Ments meg !

Az alábbi szöveget egyszerűen csak átmásoltam - miután jól kisírtam magam...

https://www.facebook.com/diuscumizdajaalapitvany

"Tél volt,azt mondják..
A kerekeket láttam meg először.
Sosem járt erre ilyen furcsa dolog még.
Itt emberek járnak, botokkal, zajongva, gyerekek, akik a farkunkat tépik ha nem menekülünk elég gyorsan.
De ezek a kerekek furcsa, más embereket hoztak.
Féltem.
A tél végéig derekasan küzdő gazból alig látszott ki csoffadt testem, ahogy tétova farok-csóválással jeleztem, hogy nagyon félek, de talán, esetleg közelebb jöhetnének.
És jöttek.
Felém nyúltak, és nem fájt. Betettek a nagy, kerekes izébe, és többé nem sajogtak vézna csontjaim a hidegtől.
Többé nem voltam éhes, nem kellett félnem sem.
Azt mondták, hamarosan családom is lesz.
Én nem tudom mi az a család, nekem már az anyám is kivert kutya volt.
Tél volt.
Eltelt azóta 4 hónap.
Nem tudom mikor van a hamarosan.
Várom.
Talán egyszer megtudhatom, mi az a család."


Tudom, tudom, a világ telisteli van bajjal, jajjal, panasszal, nyomorral, kétségbeesett emberekkel, gyerekekkel, háborúzó örült felnőttekkel, felrobbantott erőművekkel, éhező négerekkel, megőrült arabokkal, kullancsokkal és egyéb szörnyűségekkel... Én mégis nagyon sajnálom a kutyákat, cicákat, akik valamiért (néha csak véletlenül) erre a csúf világra születtek és nem sok esélyük van életben maradni. Csak kicsi összeggel, de azért én is támogatok egy kutyamentő csapatot...vajon hányan teszitek meg ugyanezt ? Szükség van minden bajbajutottnak minden segítségre. Legyen ember, kutya, macska, akármi....


(Azt azért elmondhatom, nem dicsekvésként, hanem tényként, hogy az én családomban csak mentett kutyák és macskák élnek....)


6 megjegyzés:

  1. Kedves kis pofija van a kutyusnak! Szinte minden nap van ehhez hasonló szomorú történet az elhagyott kidobott állatokról sajnos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szoktam elolvasni, mert annyi van, hogy azt nem is lehetne kibírni...Ezt egész véletlenül mégis olvasni kezdtem...kár volt....nem tudok megmenteni minden kutyát, sőt, igazából már egyet sem....

      Törlés
  2. Évek- óta támogatok egy kutyamentő csapatot, így tudok segíteni talán? Megköszönik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamennyit biztos segítesz - de az "igazi" megoldás a felelős gazdi és az ivartalanítás lenne. Az én két cicalányom és az előzők sem szültek/szülnek kiscicát, került amibe került, de nyugodt a lelkiismeretem. Ha én meg tudtam tenni, más miért nem ???

      Törlés
  3. Nagyon megható írás, sajnos sok szerencsétlen kutya bolyong hasonló helyzetben.
    A lányomék is menhelyről hozták a kutyájukat, kb. fél éves volt akkor. Azóta is aktívan segítik a menhelyeket, a gyűjtést...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jóbarátaim kutyamentősök, ill. "átmenetisek" - talált kutyák vannak náluk, míg "gazdisodnak". Minden elismerésem azoké, akik így próbálnak segíteni és azoké is, akik tudják, hogy a kutyamentés nem ingyen-szórakozás... Bár többen lennének...

      Törlés