2024. június 7., péntek

A tegnap délutáni séta folytatása

Akkor most következzenek - nagyjából mese nélkül - a további képek, kövek, virágok, egyebek...Ezek is a tegnapi sétán készültek.

Ez "az" a hely....de sokat ücsörögtem itt.....(Tudom, így a kép semmit se mond, de nekem fontos.)

Gyönyörűséges bíborkosbor nyílik ott - ritka ám !

Azt hiszem ez kánya harangvirág

Most segíts ANCI !!! Ez nem tudom és nem találom micsoda.....De gyönyörűséges és azt hiszem ritka. Engem valami orchideára emlékeztet, de tudom, nem az....
Katalin volt a megfejtő: https://hu.wikipedia.org/wiki/Sarl%C3%B3s_gamandor
sarlós gamandor a neve - de én ilyent még sosem láttam.....


Orbáncfű   https://www.hazipatika.com/gyogynovenytar/orbancfu_kozonseges

Orlay murok

Látod a pókocskát ? 

Tündöklő méreggyilok levelész - na ilyent se láttam eddig....képes elfogyasztani a mérgező magyar méreggyilok leveleit.



Ezek az én kedvenc "doku-szikláim". Bizonyítják azt a nagy "felfordulást" ami itt évmilliókkal ezelőtt történt, s létrehozta nekem a gyükési rétet....


A kis kilátó és bejelöltem rajta az egyik helyet, amit  panaszomra (?) kijavítottak

Kilátás D-re. Mindig arra gondolok, hogy valahol ott messze, ott folyik a Dráva és még messzebb ott az Adriai tenger...

Kilátás K-re. Hármas hegy, Zengő

A bányagödör egyre jobban megtelik....földdel....

Emlékeztetőnek tettem be ezt a képet, ilyen volt 2018-ban.

Kis erdei hinta, háttérben az elhagyott István akna tornya, mint egy szál magányos gyertya....

A kisvasút ...mindjárt indul....

A Ptacek pihenő  https://blog.csgyk.hu/2021/07/28/ki-volt-a-mecseki-ptacek-piheno-nevadoja/

Örülök, ha velem tartottál.....




12 megjegyzés:

  1. Talán sarlós gamandor, aminek nem tudod a nevét. Ilyet még sem nagyon láttunk.
    Szép helyen jártál ismét, és a virágok is nagyon szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az !!!! Nagyon köszönöm a megfejtést, életemben ilyent nem láttam, nem hinném, hogy túl gyakori virág és nagyon örülök, hogy nekem volt szerencsém találkozni vele.

      Törlés
  2. Nem orchidea,az biztos.Azonnal a mecseki teafű ugrott be,de annak a levele kicsit más.Persze,annak a virága olyan illatos,hogy téveszthetetlen.Geránium illat...Aztán kerestem az ajakosvirágúak közt is,de leginkább az árvacsalánfélékre hajaz.
    Szóval,keresgéld te is,részemről passz...(azért jó sok időt molyoltam a kereséssel)
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az igyekezetet, a segíteni akarást, de most Katalin megfejtése a nyerő. Itt is írom: soha ilyen virágot nem láttam és a nevét sem hallottam. Mindig tanul az ember.....

      Törlés
  3. Ezek a fotók úgy is kellemes hangulatot árasztanak, hogy nem ismerem a környéket, a Meseerdő így a képek alapján engem sem igazán fogott meg. De lehet tényleg csak az van, hogy nem mi vagyunk a megcélzott korosztály. Kíváncsi lennék egy gyereknek mennyire lehet vele beindítani a fantáziáját, bár ha már gyerekek, akkor érdekes ellentmondás, hogy a 'gombákhoz' pl. nem lehet hozzányúlni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd érdeklődöm, a családomban vannak olyan korú gyerekek, akik esetleg más szemmel nézik a dolgot. Majd beszámolók a véleményükről.....

      Törlés
  4. Nagyon szépek a képek, és a Mecseknek ez a része. Én ezt a növényt simán csak árvacsalánnak említettem volna, mert az nő sokfelé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az árvacsalánt jól ismerem, sok van belőle a Gyükésben - tudtam, hogy nem az, de ilyen még életemben nem láttam....Egyfolytában az orchidea járt a fejemben, pedig hát tudom, hogy néz ki egy orchidea és hogy hol/hogyan él - de a kis virágai hasonlítanak. Nagyon örülök a felfedezésemnek.

      Törlés
  5. Na azért helyes volt a megérzésem,hogy árvacsalánfélékre hajaz leginkább,hát az is.
    Anci

    VálaszTörlés
  6. Szép fotókat készítettél növényekről, állatokról és az általad ismert szép és kedvelt helyekről !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Öröm nekem a virágfotózás, néha gondolom, tán unjátok is, de mivel állatokat nem lehet az erdőben látni/fotózni, maradnak a virágok. (Még mindig jobb, mintha folyton a lelki bánataimról írnék - arról meg fotóm sincs...)

      Törlés