2024. június 2., vasárnap

Újra és újra..........

Bocsánat, ha kissé unalmassá válok és mostanában gyakran teszek közzé virágokat - de még mindig jobb megoldásnak tartom, minthogy a lelki bajaimmal és mindenféle fájdalmammal untassalak  benneteket. Bevallom, nem igazán értem, mi van velem - vagy nagyon is értem, csak nem akarom/tudom elfogadni - és egyelőre nem találok sem megoldást sem kiutat. (Sem vigaszt...) Így hát maradnak a virágok....Én ugyanis  virágokban még nem csalódtam...

Az első egy kérdés: vagy nagyon ügyetlen (türelmetlen ??) vagyok, vagy teljesen sötét, de nem találtam meg ennek a bokornak a nevét...Tudja-e valaki ?

Hátul az egy cserszömörce fa, Anci határozta meg jól, köszönöm !   Az előtte/alatta lévő bokor nyírlevelű gyöngyvessző - köszönet a megfejtésért Katalinnak !


Erdei iszalag és a veresgyűrű som még zöld termése


Kígyószisz méhecskével

Lucerna

Orbáncfű

Orlay murok

Réti imola

Réti boglárka - bogár-látogatókkal....


Útszéli bogáncs


SÁRKÖZI GYÖRGY:
Mint a poros útszéli bogáncs

Mint a poros, útszéli bogáncs,
Melyért a szamár se nyújtja keszeg nyakát,
S ki bíbor csillagait kitárva
Virrasztja át a magányos nyári éjjeleket,
Illata nincs, a sárga pillék tüskéin nem pihennek,
Minden kölyökszáj megcsúfolja,
S csak október deres szíve irgalmaz
Néki, kemény csonttá fagyasztva s leterítve
Az ördögszekeret űző szelekben:
Olyan vagyok.
Vándor és sánta eb, kit elvisz utad mellettem,
Fejed fordítsd el, mert szívedben
Sallangos, szőrös levelekkel
Kihajt mérges magom: a bíborvirágú szomorúság. 


9 megjegyzés:

  1. Szerintem cserszömörce az a virágos kőris.Nálunk az elkerülő úton végig virágzik,fehér és rózsaszínben.(Anci)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. O.K. a cserszömörcét javítottam. De mi az a bogyós bokor ???

      Törlés
    2. Nos ez is megvan, Katalinék kitalálták, az a bogyós bokor nyírlevelű gyöngyvessző.

      Törlés
  2. Megnéztük az interneten, a Google Lens segítségével:
    https://lens.google.com/search?ep=gsbubu&hl=hu&re=df&p=AbrfA8q901Be7V1JeISE9O9jhHjt9cqjsG4YV8757de_IlepuQ46AMSH_nANphrHtJrnevuQ414dQ_pkrjWlvzzokUfcyg2OSDIljD14j-N0SBMfdViUXw115IOXemRdi0J0zAKR2a9Wn40TpcXctKOcvLGveEcAxDCpiOmG8Pi_ZpXg6OY-tgsqL8HaR53Xn9yddFPIT3j68WaGdg%3D%3D#lns=W251bGwsbnVsbCxudWxsLG51bGwsbnVsbCxudWxsLG51bGwsIkVrY0tKRFZrT1RabVpXUTVMVFJtTWpNdE5HVXpaUzFpWlRRNExUTXpZbVJoTUdaa01UaG1ZUklmV1ROSFRFbFdNbXc1YmxWVGIwUk1aa3hPVEZCZlpWQTJUVUpVVEY5U1p3PT0iLG51bGwsbnVsbCxbW251bGwsbnVsbCwiMC0wIl0sWyI2YmE2N2NmMi0zNDk3LTQyZDktYmJkMS1jNzQwOTZlYWQzMzkiXV0sMSxudWxsLFtudWxsLG51bGwsWzAsNTgzOTksNDE2MDEsMTAwMDAwXV1d

    ennek alapján talán: Nyírlevelű gyöngyvessző

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az !!! Egészen biztos, megnéztem a képeket. Én ezt tegnap sehogy se találtam.Köszönöm a segítséget !

      Törlés
  3. Esetleg szömörce???
    A növények, a virágok a gyógyítóink!
    Nekem is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin találta el, az a bogyós nyírlevelű gyöngyvessző. Bevallom, láttam én ilyent már, de még sosem hallottam a nevét.

      Törlés
  4. Nagyon szép virágokat fotóztál. Kívánom hogy mielőbb megnyugvást találjál gondjaidra !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, a virágok mindig szépek és mindig megvigasztalnak. Azért is keresem őket, erdőn, útszélen, mindenhol....csak néha akármennyit is találok, kevésnek érzem... Aztán nagy nehezen elmúlik......minden......a szomorúság és a rossz kedv is....... Majd jön másik.....

      Törlés