2024. július 2., kedd

Méhecske

Azon morgolódtam tegnap hajnalban, hogy nem vagyok képes egy jól sikerült képet se készíteni a virágaimat beporzó aranyos, duci kis méhecskéről. Legalább húszat kattintottam, ha nem többet és csak az alábbi két, vagy három félresikerült képet merem/tudom/akarom itt megmutatni - és ezt is csak azért, mert a FB.n találtam témában azonos, de minőségben millió fényévnyire lévő fotókat...

Mert annyira édesek, ahogy nagy szorgalommal gyűjtik lábacskájukra a virágport, aztán zümmögve tovareppennek és fáradhatatlanul folytatják: virágba be-ki, repülés és másik virágba be-ki....Szeretem őket nézni, még akkor is, ha nem sikerül sose rendesen lefényképezni egyet sem....

Eredetileg itt három kicsit "félresikerült" kép volt, de vannak nekem "netes barátaim" - jelen esetben Laszlovszky Katalin volt, aki kissé "megdolgozta", majd javítva visszaküldte a félresikerült fotóimat. Itt is nagyon köszönöm Kati !!!Igazán jólesett a segítséged !




Mások meg ilyen tudnak....

Garay János  (1812-1853)

A méhecske
Mihelyt jókor reggel felszikkad a harmat,
A méhecske többé nem ismer nyugalmat.
Repdes ide s tova virágról virágra.
Majd a ligetbe száll, majd a rónaságra.
Megnéz figyelmesen minden virágkelyhet,
S örül, ha egy kicsi mézre valót lelhet.
Nem csügged, ha kevés méz van egy virágban,
"Sok kicsi sokra megy", dúdolja magában.



Ilyen is ritkán van: de ma délután a FB-n találtam egy varázslatos képet, és annyira, de annyira megtetszett, hogy utólag betettem ide. SOHA nem láttam, és nem is hallottam kék potrohú méhecskéről - pedig ezek szerint ilyen is van, igaz a Fülöp szigeteken fotózták:


Hát nem csodás kis teremtmény ???

Később, tovább nézelődve ezt is találtam  a "Méhek védelmében" FB.oldalon: "E
z egy ausztráliai kék sávos méh, szerintem gyönyörű és nagyon különleges, nem mézelő, vadméh, és általában a kék színű virágokat kedveli; és nagyon fontos munkát végez a beporzásukkal." 
Itt van hozzá leírás is:
Gondoltam, megosztom, csak az érdekesség kedvéért, hogy lássuk, mennyiféle méhecske él a világban.  Nekem ez nagyon tetszik, de mint a cikkből kiderül, nem vagyok egyedül...



 

5 megjegyzés:

  1. Szép fotókat készítettél, a méhecskéid biztos szégyenlősek voltak 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A virágaim - melyek most nem is kaptak szerepet - tényleg szépek,ez a lila árnylatú most idén különösen szép, de a méhecske kép csak nem akar sikerülni. Persze nem baj - a kertemet ettől még nagyon szeretem...

      Törlés
  2. Örülök, hogy tudtam segíteni, és hogy tetszik neked is "végeredmény". De előtte is szépek voltak a méhecskék és a virágod is! Nem könnyű ilyet fotózni.

    VálaszTörlés