2024. július 21., vasárnap

Nem tudtam....

Néha ezért, ilyen hírekért  érdemes  böngészni a neten...

Tudtad, hogy azok a kis méhecskék, amelyeket este a virágokon ülve látsz, öreg méhek?

Az öreg és beteg méhek nem térnek vissza a kaptárba a nap végén.
Az éjszakát a virágokon töltik, és ha van esélyük egy újabb napfelkeltét látni, akkor folytatják tevékenységüket azzal, hogy virágport vagy nektárt visznek a kolóniának.
Ezt úgy teszik, hogy érzik, közeleg a vég.
Egyetlen méh sem várja meg a kaptárban a halált, hogy ne terhelje a többieket.
Tehát, ha legközelebb egy öreg méhecskét látsz egy virágon ülni, miközben az éjszaka közeledik...köszönd meg a méhecskének az élethosszig tartó szolgálatát.


(Nem tudom, igaz-e, de szerintem azért hihető....Nálam rendszeresen éjszakáznak méhek, van egy nagy sárga színű vászon napvédő az udvar fölött kifeszítve, szinte minden reggel találok ott pihenő méheket. 
Aztán felszállnak...Ki tudja merre, meddig....)


2 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon érdekes, és kicsit szomorkás is, én sem tudtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se hallottam - s remélem, nem csak valami kamu-hír. Elég hihetőnek hangzik.

      Törlés