2024. július 7., vasárnap

Új Béla érkezett

2008 április, 2011 szeptember, 2014 október, és ma 2024.július 7 – a negyedik alkalom, hogy a házfalakkal és magas kerítéssel körülvett kertemben megjelent egy varangyos béka….Mondom én, hogy a „Béla” – mert eddig mindegyiket ezen a néven hívtam, hát maradjon ő is Béla….

Fogalmam nincs, hogy a vadszőlővel sűrűn befuttatott, magas kerítésen hogy vergődnek át – de azt hiszem, nincs  más lehetőség, csak innen jöhetnek, mert azt azért nem hiszem, hogy a béka háztetőkön is át tud mászni, netán repülni…. De miképp jut fel hozzám a hegyoldalba ? Hát az már örök rejtély marad…Még ezt a kerítés-mászást is kétlem kissé – na de hacsak nem a nagy autóbejárós kaput nyitotta ki – akkor máshol nem jöhetett, csak az utcai kerítésen…

Ma hajnali fél 4-kor találkoztam vele – vagyis hát elemlámpám fényénél ekkor láttam meg őt, de mire berohantam a fényképezőért természetesen elbújt. Okos béka…Aztán este fél 10 felé ismét kimentem (csigákat keresni) és lám, békésen és kényelmesen ott csücsült a macska-madár-itatóban...Okooooooooooos....

 Kérdezheted, mi a frászt keresek ilyenkor az udvaron, elárulhatom, semmit nem keresek. Egyszerűen csak nem tudok aludni és kimegyek csillagokat nézni. A nyári csillagképeket, a kedvenceimet (Hattyú-Lant-Sas,  Cassiopeia-Cepheus-Androméda) kerestem és meg is találtam, de közben az elemlámpával véletlenül a macskaitatóra világítottam – no ekkor távozott onnan hajnalban lassú léptekkel Béla, be, valahová a kert-dzsungelembe.  Aztán  ma este újra kimentem...és szerencsém volt. Most békésen, mondhatnám otthonosan csücsült az itató  vizében... Nagyon örültem, hogy sikerült lefényképeznem - bár nem mondanám, hogy a legszebb béka, akit eddig láttam... (Vagy a legjobb fotó - de majd próbálkozom még holnap...)


Az éjszakai égbolt imádott nyári csillagairól sincs fényképem – de (sokadszor) beteszem azt a csillagtérképet, ami ilyenkor, késő este-kora-hajnalban tőlünk látható. Berajzoltam rajta azt a bizonyos „nagy nyári háromszöget”. 

Érdemes volt kimennem este is. A csigákat is össze kell szednem (ezek a rohadék meztelenek éjjel grasszálnak...). Aludni amúgy sem nem tudok, néztem az előrejelzést, afrikai melegben fogunk szenvedni az elkövetkező napokban. A hét végére 37-38 fokot jósolnak...(Újabban valami miatt a met.hu előrejelző képét nem tudom bemásolni...Állandóan változik valami, nagyon utálom...) De én nem panaszkodom. Ki se kell tennem a lábamat - lengemagyarban heverek itthon a lesötétített szobában, reggel locsolnom kell, napközben macskát etetni - nincs más feladatom.... Nos, azért az öreg kornak vannak előnyei is....


6 megjegyzés:

  1. Ez tényleg érdekes, hogy hogy került be a kertedbe, de jól érzi magát, az látszik 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akárhogy töröm a fejemet, és másokkal is beszéltem, csak a 2,5 m magas, vadszőlővel befuttatott kerítésen mászhatott be valamiképp...Nincs más lehetőség...de akkor ez meg -szerintem - csoda...

      Törlés
  2. Nem kedvelem ezeket a "Bélákat" "

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg nagyon...ami nem azt jelenti, hogy az ágyamba fektetem, de határtalan módon csodálom - persze ezt a katicabogárra is elmondhatom....

      Törlés
  3. Talán az undorom onnan ered hogy gyerekkoromban megijesztettek vele. Megbékélni azóta sem sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony lehet...néha gyerekkori élmények, események egy életen át elkísérik az embert....nekem is vannak dolgaim, melyek magyarázatát 70-75 évvel ezelőttre vezetem vissza...Bizony a gyerekkor eseményei sokszor igen meghatározóak....

      Törlés