2023. július 4., kedd

Újrahasznosítva



A napokban láttam egy használt anyagok újrahasznosítási lehetőségéről szóló filmet. A részletezés helyett most itt egyetlen példát mondok csak: a használt üvegekből és bádog italos dobozokból egy pasi valahol Amerikában /naná, hol máshol/ házakat épít. Szenzációsak !!! De tényleg !

Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy én is eldicsekedjem a magam kis újrahasznosítási ötleteivel.
Régebben divat volt női felsőkben a válltömés. (Vagy most újra divat - nem is tudom....) Ezekből pl. nagyszerű fedőfogót lehet varrni. Néhány darabot még összevarrás nélkül őrzök, mert akár újra divatba jöhet és akkor „visszaalakítani” már elég nehézkes lenne....de több válltömésből már elkészítettem ezt a praktikus kis konyhai eszközt. (lásd fent a képen.)
A másik ötlet nem az enyém, de évek óta alkalmazom:  ez a fogkefe újrahasznosítás. Én három  havonta cserélem, így hát évente min. 4 fogkefe termelődik. Nagyszerűen lehet vele pl. a gáztűzhely égőinek környékét pucolni. Ráspricceled a zsíroldót, kicsit állni hagyod és jöhet a fogkefe. Mellesleg cipőpucoláshoz, nehezen elérhető bútor-részek tisztításához is nagyszerű.

(Nevetséges vagyok ?
Meglehet.
Ezt is vállalom.
Ez az én luxusom…)


6 megjegyzés:

  1. Hogy én mennyire nem szerettem a válltöméseket mindig kiszedtem, de akkor még nem gondoltam mire is lenne jó? A fogkefe nálam is jó szolgálatot tesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem dobtad még el a válltöméseket, csinálj belőlük ilyen fogót, nagyon praktikus.

      Törlés
  2. Szuper ez az ötleted, a válltömésből edényfogót varrni!
    A használt fogkeféket mi is el szoktuk tenni, valamire mindig jók 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van olyan válltömésed, amit nem használsz, érdemes így átalakítani.

      Törlés
  3. Emlékszem az ötvenes években voltak „Ötletnapok“ az üzemekben. A jelszó igy hangzott: „ Ötlet az Ötletnapon“.
    Ezekre emlékezve küldöm a következö tippet.
    Ha a fogkefe szörének hosszát felére lenyirod, igen érös kefét kapsz, amivel még azokat a részeket is le tudod tisztitani ami a hosszù szörrel nem ment.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nocsak ! Jó ötlet, köszönöm, majd néhány fogkefét "megnyírok"....

      Törlés