2023. július 18., kedd

Cukkini variáció

 



Sajnálom, hogy nem vagyok igazán jó étel-fotós - mert ez a jelentéktelen kis pufi sokkal, de sokkal jobb volt, mint amilyen jó a kép. Több cukkinit kaptam,  készült belőle főzelék, meg a beléből leves is, ám ez, ami a fenti képen látható, ez volt a legjobb. És pont ilyent még nem csináltam, ez egy teljesen új változat (legalábbis részemről, saját fejből...)

Ugyanis volt előző napról két maradék fasírozottam, amihez nem nagyon volt már kedvem. Ezeket villával összetörtem, a cukkinit felkockáztam, épp csak megforraltam sós vízben, a maradék húshoz kevertem, majd tojás, zabliszt és len-szezám mag hozzáadásával egy sűrű masszát készítettem, és kisütöttem.
Nagyon finom lett - és ilyenkor szoktam kicsit büszke lenni magamra, és elmondani, hogy  soha, semmiféle ételmaradékot nem dobok ki. Kis fantáziával minden meguntból, maradékból lehet valami újat varázsolni.
A kovászos uborka csak tovább javította - szóval pompás ebéd (+vacsora) lett belőle !


4 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, nagyon ügyesen megoldottad a megunt fasírtok felhasználását! Mi sem dobunk ki soha ételt, pedig sokan ezt teszik a megmaradt, megunttal...
    Én általában rántani szoktam, vagy párolom-sütöm köretnek. Ritkán töltöm. Apukám kovászos "uborkát" szokott csinálni belőle, az egész kicsikből. Sajnos a piacokon ilyen kicsiket nem árulnak.
    De finom még savanyúságnak is a kicsi zsengékből, úgy elkészítve mint az uborkasaláta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az elvem, (amit még otthonról hozok) hogy "ételt nem dobunk ki". És nem is dobok ki semmit, mert - néha élvezettel - újat kreálok belőlük. Érdekes ez a kovászos ötlet, még nem hallottam, de nem lehet rossz,. Viszont a piacon aprókat tényleg nem lehet kapni...

      Törlés
  2. Guszta és finom lehetett, váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ötletnek te is elmentheted, a sok okos maradék-felhasználó javaslatod közé.

      Törlés