2023. július 2., vasárnap

Kép a Jupiterről

A FB-n a makro és az astrofoto csapatnak vagyok tagja, olvasója, nézője, csodálója...Most ezt az alábbi képet találtam érdekesnek.

Néha elgondolkodom, hogy az ősembertől hozzámig, de még 200 év alatt is micsoda csoda dolgok történtek az emberrel...(meg a világgal...) Nem csak el tudunk repülni a Földről, hanem távoli bolygókról gyönyörű fotókat tudunk készíteni....
Ilyennek láttuk/látjuk a Jupitert:



Csak hogy el tudd helyezni:


Távolsága a Földtől változó: mivel a Föld 150 millió km-re van a Naptól, ez azt jelenti, hogy a Jupiter és a Föld távolsága 628 millió km és 928 millió km között változik.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Jupiter

Az alábbi - másnak semmit nem mondó, de nekem sokat jelentő képet én készítettem, júni 27-én este, a Holdról meg (csak a viszonyítás kedvéért) - a képbe lógó fügefám leveléről. Irtóztató messze van....
....a Hold....







2 megjegyzés:

  1. Ez valóban csoda, számomra ezek a távolságok felfoghatatlannak tünnek . Maradok az általad készített szép fotód látványánál !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a fotó talán inkább érdekes, mint szép, én érzem azt a hihetetlen távolságot, ami a fügefalevél és a Hold között van. Szívesen gondolkodom ilyesmikről...

      Törlés