2023. július 15., szombat

Felfedezés a kertemben

Júni 14-én a "Magam örömére" c. bejegyzésemben írtam, hogy nem tudok rájönni, ki rágja meg a vadszőlő levelét...aztán valamikor még előbb panaszoltam, hogy a drága pénzen vett rovarhotelt senki nem használja...

Olvasom, hogy a bizonyos méhek levelekből vágnak ki darabokat és fészeképítéshez használják és hogy bizonyos darazsak pl. szeretik az olyan "odukat", mint ami a rovarhotelben is volt. Nosza, egy gyors képet készítettem  a rovarhotelemről és láss csodát ! Tényleg néhány "lyukas cső" be van falazva....!!!! Hát ezt nem gondoltam volna. Megtelepedtek nálam valakik, akik igaz, hogy kicsit megrágnak a kétmillió vadszőlő levélből párat, de az általam felajánlott szállást elfogadják.                                                De aztán elbizonytalanodtam...mert ezek a rágásnyomok nem szabályosak, hanem elégé különbözők...Gyanúba került a vincellérbogár is, de ilyent még nem láttam itt az udvarban...




(Nem lehet, hogy mégis inkább ez valami hernyó-rágás ??? Keresgélve a neten nem tudom, mi lehetett ez ? )

A középen lévő "csövecskék" közül amelyik be van "falazva", abban már lakik valaki... 


U.i. Egyre gyanúsabb nekem az egész... a videón látható levél-lyukacskák elég szabályosak az én szertelen rágásnyomaimmal szemben. Lehet hogy mégse darázs rágta ??? Nem tudom rájövök-e, ki volt valóban a "tettes" ? 

7 megjegyzés:

  1. Most szemlel tudod tartani hányan vannak idáig a hotelben és mikor jönnek újak, vagy költöznek el. Talán valami érdekeset tudsz megfigyelni a lakókról, vagy kilétükröl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tanulmányoznom kellene a méhek/darazsak szokásait, mert így max. azt tudom ellenőrizni, hogy van-e a lyukacskának lakója, be- vagy kiköltözött-e már valaki...

      Törlés
  2. Gondolod hogy csak ezek lehetnek?
    Lehet hogy meglepetéssel lesz dolgod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van valami más tipped ? Én ahogy nézelődtem a neten méhekre, darazsakra gondoltam - nem tudom, mik szeretik még az ilyen helyeket ?

      Törlés
  3. Nézegettem én is, legföképp vadméhek darazsak. Egy német oldalon ezt irták:

    Wer zieht ein ins Insektenhotel? Wildbienen oder auch Hummeln, die im Gegensatz zu Honigbienen nicht in Staaten, sondern als Einzelgänger leben, sind häufige Gäste in Insektenhotels. Auch verschiedene Wespenarten, wie Schlupf-, Falten-, Grab- oder Wegwespen, Käfer, Florfliegen und Ohrwürmer nehmen das Angebot gerne an.

    VálaszTörlés
  4. A forditóprogram igy forditotta magyarra:
    Ki költözik be a rovarszállodába?
    A vadméhek vagy poszméhek, amelyek a mézelő méhekkel ellentétben nem kolóniában, hanem magányosan élnek, gyakori vendégek a rovarszállodákban. Különféle darazsak, mint például élősködő-, hajtogató-, ásó- vagy pókdarazsak, bogarak, fűzők, fülesek is szívesen fogadják az ajánlatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, hát fátyolka még hagyján, de a fülbemászót nagyon utálom, dacára, hogy tudom, nem mászik a fülembe...Sajnos nem tudom, miképp lehet majd ellenőrizni a lakókat, mert ha akkor jönnek elő, amikor nem látom, akkor sosem fogom megtudni kik voltak.

      Törlés

      Törlés