2020. szeptember 10., csütörtök

Csak ne panaszkodjunk...

Sok nekem ez a hosszan elhúzódó nyár... vágynék egy kis kellemes őszre - nem tudom megkapom-e ajándékképp ?
De panasz-szavam ne legyen. Olvasom az időképen: 

Rekorddöntő hőség jellemezte a hétvége napjait az USA nyugati, délnyugati államaiban. A maximum-hőmérsékletek vasárnap 40 fok közelében mozogtak, de kedd hajnalra betört észak felől a sarkvidéki hideg, és többfelé havazás kezdődött. Majd közel 40 fokot csökkent 24 óra leforgása alatt a hőmérséklet. A sarki hideg-betörés több államot is érintett. Denverben hétfőn még 36 fokot mutatott a hőmérő, kedd reggelre viszont fagypont köré zuhant a hőmérséklet és az esőt havazás váltotta.
Na, akkor tényleg hallgassak én itt ...a tartós 30 fokban. 
https://www.idokep.hu/hirek/hetfon-33-fok-kedden-havazas

De azért nagyon sokszor eszembe jut, vajon mi várható ? Miképp alakul  - többek között - mondjuk Európa időjárása az elkövetkező  100 évben ? Ami nem nagy idő - csak ha emberöltőben számoljuk, akkor ... De ezen időn belül az én aprócska rokon-gyerekeim még vígan (?) élhetnek...Ha lesz hol...
Nem nagyon szeretek ilyesmikre gondolni, aztán lám, mégiscsak felbukkannak a fejemben ezek a gondolatok. Persze lehet más fejében is, csak épp nem fecseg róla - mint én....



2 megjegyzés:

  1. https://csalad.hu/csaladban-elni/ujkeletu-psziches-jelenseg-a-klimaszorongas

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó a cikk. Elolvasásra ajánlom másnak is.
      De attól, hogy magamat az "egészséges pszichéjű" emberek közé sorolom - attól még sokan vannak, akik nem sorolhatják magukat ebbe a kategóriába és én cseppet sem vagyok sem boldogabb, sem nyugodtabb. Sajnos az az érzésem, hogy "mi" vagyunk kevesebben.

      Törlés