2020. szeptember 12., szombat

Nyárutó


Bocsánatot kérek előre is attól, aki pók-fóbiás, és/ vagy akit nem érdekel a téma. Ha régi olvasó téved ide, azért tudhatja, hogy pók-mániás vagyok. Imádom a kereszteseket. Minden évben fotózom, etetem őket.
Idén még a (pók)év is valahogy nagyon nehezen, lassan, nagy késéssel indult. Alig láttam kicsi pókot, és pókhálót se nagyon. Most - pedig már szeptember van - most pár hete készültek az első szép nagy hálók és kerültek elő valahonnan bele a nagyobbacska pókok is. 
Elgondolkodtam a dolgon, lehet, hogy ennek én voltam az oka. Ugyanis szinte az egész udvart leárnyékoltam egy óriási fehér vászonnal. Világos volt ugyan, de mégse tűzött olyan borzasztóan a nap. Viszont emiatt rovarok, bogarak nem nagyon jöttek. Namármost ugye, a póknak (is) kellenének a röpködők - de nem találtak rá a lepel alatti virágokra, vagy csak kevesen mertek/tudtak "bejönni". 
Leszámítva persze az átkozott büdösbogarakat, mert azok aztán tönkretettek mindent. A fügét, a paradicsomot, és mindenhol ott voltak/vannak. Na, most, hogy elkészültek a pókhálók, megkezdtem az etetést. Ma sikerült két büdösbogár gyereket (szárnyatlan változat még) fogni és két pókomat jól-lakattam velük. (Azért elgondolkodtam, hogy bár büdösek, de valószínű azért a pókokat ez nem zavarja...) 
Erről készültek az alábbi képek:

Az egyik már fogyasztja is....

A másik itt épp "becsomagolja"

A becsomagolás utáni fogyasztás

A maradék félretéve....

És örömömre még a szöcském is itt garázdálkodik. Igen, garázdálkodik, mert amihez kedve van, aminek ízlik a levele, azt bizony lyukasra rágja. 








Ilyenek a levelek, melyekből evett....

Na de valamit valamiért. Igaz persze, mostanság csak a károm érzékelhető, mert (miképp régebben írtam már) az esti tücsökzene abbamaradt. Nem jó bolt ez nekem, zene nincs, a virágok meg lyukasak...de hát azért nem fogom a szöcskét agyonütni...

Egyébként ma délután volt még egy látogató, akit félig-meddig sikerült lefotózni, valamilyen poszméh-féle, de nem tudom pontosan meghatározni:






2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, hogy a szöcskéről is tudtál képet csinálni. Mondjuk a pókokat "annyira" nem kedvelem....
    (Kati)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs...de nekem nagy kedvenceim...(a pókok) Van belőlük öt, szöcske viszont csak egy...Azért majd igyekszem ritkábban tudósítani róluk...

      Törlés