2020. december 28., hétfő

December 28-án

Mintha „lefagyott” volna a gépem (vagy az agyam és a kezem) nem nagyon találok a fejemben leírásra érdemes témát.
Nem tudom, mi lehet az oka, mert az ünnepek (családilag) nagyon kellemesen teltek, mindenkivel találkoztam, még ajándékot is kaptam. Igaz, azon elgondolkodtam, hogy már megint többen voltak, akiknek küldtem kellemsünnepkívánós E-mailt, és egy sort, vagy egy telefonválaszt sem kaptam rá – de hát ilyen volt más években is.
Nyilván nem ez az oka a bennem kialakul visszhangtalan csendnek. (Pontosan ezt érzem, akármilyen idétlenül is hangzik.)
Valami bizonytalanság-érzés, valami meghatározhatatlan tán félelem (?) van bennem és egyelőre nem találom a módját, hogy kizavarjam a fejemből.
Adok magamnak még pár nap pihenőt, hátha…
(Amúgy látom más blogosok se nagyon tolakodnak az új posztokkal…)
No, sebaj, majd igyexem „csinálni” témát, bár az időjárás túlzottan nem kedvez a kirándulásnak, de még a sétának se.

Ezt a verset találtam ma, ide illőnek:

Áprily Lajos: Vigasztaló vers 

Ne félj, az óra meg nem áll, 
szelek szűnnek, vizek apadnak. 
Hiába hosszú, vége lesz 
az éjszakai sivatagnak. 

Sívó, sötét homok felett 
a hajnalszél kibontja szárnyát 
s elmenekül a puszta-rém, 
a bíboros ruháju skárlát. 

Ne félj, az óra meg nem áll. 
Reggel felé elszáll a láz is, 
reggelre enyhülés fogad, 
forrásvizes, hűvös oázis. 

Új fénnyel csillogó utunk 
riasztó árnyékkal nem állja, 
sem orgonálva nem kisér 
a bú alattomos sakálja.

Ne félj, az óra meg nem áll. 
Mint valami fekete várrom, 
a gond komor pirámisa 
elmarad a látóhatáron.

Nézd, gyöngyházfény az ablakon, 
a köd csak egypár szürke foszlány, 
s azt is széttépi most a nap: 
sörényes, büszke hímoroszlán!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése