2020. december 14., hétfő

Grillázskrémes ostya

Tiffanylda kérésére itt a grillázsos ostya receptje:

/Az alábbi massza 1 cs. nagy méretű, 6 db-os nápolyi-laphoz elég úgy, hogy 2x3 lapot kenünk meg./

25 dk vaj /vagy magas zsírtartalmú margarin/ 
25 dk cukor /egy része lehet vaníliás cukor is/ 
8 tojás sárgája 
Fentieket (hidegen) jól kikeverni 
Beleönteni 30 dk apróra darabolt /mixerben durvára vágott/ diót 

25 dk cukrot egy lábosban karamellizálni óvatosan, hogy le ne égjen, majd beletenni a fenti kikevert masszát. Simára keverni. 
Ha csomós, (általában az !) gyenge tűzre visszatenni, állandóan kevergetve a csomók felolvadnak. 
Ha hűlni kezd, és már kenhető, megkenjük a masszával a lapokat. Ha kész, letakarjuk egy sütőpapírral és valamiféle nehezéket teszünk rá. Hideg helyre tesszük. Ha kihűlt, szeletelhető. 

Ha fel nem falják a vendégek, hideg, száraz helyen (NEM hűtőben) eláll egy darabig ! :-) 
A maradék 8 tojásfehérjéből és egy cs. vanília pudingból madártejet lehet készíteni, vagy habcsókként felhasználni. 



A maradék néhány szelet....

 

9 megjegyzés:

  1. De szep,nagyon fini lehet valoban! Tiffanylda milyen jol tette,hogy elkerte a receptjet! en is koszonom,megorzom,mert kiprobalando! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogsz csalódni benne. Egy baja van: hamar elfogy.

      Törlés
  2. Köszönöm szépen, hogy leírtad! :) Szerintem nem csak én fogok profitálni belőle. Mindenképp megcsinálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokat csinálj, mert nagyon hamar "elpárolog".... :-)

      Törlés
    2. Mindenképp! Csak dupla adag esetén a 16 tojás, meg 60 dkg dió egy kicsit elgondolkodtat...

      Törlés
    3. Erre szoktam én mondani: egyszer van karácsony egy évben.És én mást nem sütök.

      Törlés
  3. Nagyon vonzó ez a sütid már rácsodálkoztam régebben is, csak ne lenne ennyire drága a dió.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, ha hozzá tudsz jutni valahol sótlan földimogyoróhoz, szerintem abból is lehet és az sokkal olcsóbb. (Aldiban, Lidlben vettem már.)Bár még nem próbáltam a diót azzal helyettesíteni.

      Törlés
    2. Most ismét rákerestem a receptedre. Lehet hogy nem jól értem de akkor 2x25 dkg cukor kell ehhez a mennyiséghez mert egyszer írod hogy kikeverni, majd később ismét 25 dkg cukrot karamellizálni és összekeverni? Köszi előre is!

      Törlés