2020. december 9., szerda

Borbála-telepi képek 2020 decemberben

Tegnap délután, ragyogó napsütésben sétáltam egy jót Borbála-telepen, természetesen a fényképezőmmel a kezemben. Igazán különleges virágra már nem bukkantam, de azért hoztam pár képet:

Felhőbe bújt a TV torony

Széchenyi akna már árnyékban

A Káposztásvölgyi út napsütötte házsora




Ez egy teljesen új felfedezésem: ősrégi bányászházak (lepusztult állapotban), és az egyik "tároló épület".

Itt így kell megóvni a lámpákat a tolvajoktól....

A meszesi víztorony is idelátszik


A borostyán mindenhol képes megtapadni


Madárbirs csodaszép bokra...


Itt dolgozott a harkály


A valóságban sokkal szebb volt, az ezüstnyár valóban ezüstös fényben ragyogott


...egy levele a földre hullva szinte világít....


A pockok szorgalmasan és nyíl-egyenesen túrták a földet

Ez a nap "csúcsfotója"  (szerintem)


És este, itthon ezt a hírt olvastam: 

https://www.idokep.hu/hirek/2-meteres-ho-temette-be-del-tirolt


Brrrrrrrrrrr.........


13 megjegyzés:

  1. Jó, hogy még ilyen az idő, hogy késő őszinek beillő kirándulásokat lehet tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rövidke kis karácsony-körüli havazással kibírnám én jövő tavaszig :-)

      Törlés
  2. Az a piros bogyó a kerti madárbirs.Nekem is van,idén rengeteg van rajta.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, kiegészítem a szöveget én nem keresgéltem utána, fejből meg nem tudtam.

      Törlés
  3. Szerintem madárbirs, de már nincs levele.

    VálaszTörlés
  4. Az nem lámpavédő...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az illegális áramvételezést ( áramlopást ) akadályozza meg.

      Törlés
  5. De jo,kulonosen a harkalydoktore es a nyilegyenes pocoklyukak voltak erdekesek szamomra. Ezustnyarfat sem lattam meg soha,kulonleges szinu levelei vannak. Ennek nem is valtozik a szine osszel? A csucsfoto valoban az lett,ami :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ezüstnyárfa hivatalosan fehérnyár (most kerestem, de a gugli nem ismeri az ezüst jelzőt, pedig én ősidők óta annak tudtam). Igen, a levelei ilyenek, és ez az ezüstös hátoldal csodás, bársonyos tapintású. A kis pitypang nagy örömöt szerzett, ritkán sikerülnek az efféle "makro" fotóim.

      Törlés
  6. Jó képek. ( A tiroli havat mutatta a magyar tv. is.) Villanyoszlophoz - szerintem nem a lámpatestet védik, (ellopástól) hanem az oszlopra mászást és az illegális áramvételezést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van, nekem ilyen eszembe sem jutott, hogy "onnan is" lehetne áramot lopni.Nem is tudom, miképp, de mégis hihető...

      Törlés