2022. június 28., kedd

Sétálni, sétálni....

Ezt a linket most elsősorban magamnak másoltam ide, sőt kiszedtem belőle a fontos adatokat. NAPONTA el kellene olvasnom....

Nem...Naponta kellene ennyit lépkednem....

De sajnos nem teszem...Szégyen....


https://forbes.hu/legyel-jobb/legyel-jobb-seta-egeszseg/ 

  • azon 60 év alatti embereknél csökken a halálozási arány, akik lehetőleg napi 8, 10 ezer lépést megtesznek
  • 45 és afölötti nők körében a 4400 lépésszám a sorsdöntő. A 2700-at és a 7500-at lépő nők esetében szintén jelentős különbséget figyeltek meg a halálozási arányban − mondanunk sem kell, utóbbi javára.
  • 60 feletti a 6 és 8 ezer lépésszám számít ideálisnak
  • a tanulmányokból az is kiderült, hogy a tempó lényegtelen, egyedül a lépések száma a fontos

Persze, ha ilyen helyen sétálhatnék.... tán tényleg többet járkálnék...




6 megjegyzés:

  1. Annyit megyek amit valójában inkább sétának neveznék amennyit szükséges mennem , nem szoktam számolni de néha ebbe is belefáradok. De a fotó valóban csábító környezetnek tűnik egy kis sétára:)

    VálaszTörlés
  2. Most rendeltem egy lépés-számoló "órát" - kíváncsi vagyok, mennyi is ez az ajánlott 6-8 ezer lépés.ill. először azt mérném meg, hogy normál napon mennyit is lépek.Az a gyanúm, hogy nagyon keveset - és egészen biztos, hogy többet kellene... De túl nagy kedvet nem érzek hozzá....

    VálaszTörlés
  3. A séta, gyaloglás nagyon hasznos, azt tudjuk mi is, ezért is ahova lehet nem autóval, hanem gyalog megyünk el. A 6-8 ezer lépésre én is kíváncsi lennék, hogy hány km?.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg fogom írni, még sose számoltam a lépteimet, érdekes kísérlet lesz.

      Törlés
  4. A gyaloglást és a sétát maximálisan támogatni tudom.
    Olvastam a hozzászólásokban a kérdést. Tegnap amikor ránéztem az órára akkor éppen 6018 lépésnél tartottam, melyhez 4,44km és 221kcal értékek jelentek meg. Azért ez csak egy tájékoztató adat, hiszen nem egyformák a lépéseink.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óra megjött, már csak valaki kellene, aki beállítja - és indulhat a számolás... :-)
      Azért bevallom, nagyon kíváncsi vagyok, hogy egy "normál" napon mennyit gyaloglok km-ben..Azt hiszem, nem sokat (Sajnos)

      Törlés